מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשפ״ג 15.06.2023

"התבדנו, הרבי שואב היום את הצעירים גם בלי מארש והקפות"

שיחה מעוררת עם הרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, לקראת יום ההילולא ג' תמוז שיחול ביום חמישי השבוע | הזיכרונות מלפני 29 שנה ומבט להתקשרות של הבחורים הצעירים כיום
ברקע: בחורי חב"ד בשנים האחרונות

הרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד בראיון מיוחד לתכנית 'ליל שישי' ב-COL, לקראת יום ההילולא ג' תמוז שיחול השבוע.

הרב גולדשמיד מגולל את החוויה האישית שלו ממה שהתרחש לפני 29 שנה. הוא היה אז בארץ ובה קיבל את הבשורה המרה שהגיעה מניו יורק. בהמשך מעניק מבט ללהט שיש בבחורים שגדלו אחרי ג' תמוז בכל הנוגע להתקשרות לרבי.


האזינו לראיון המלא >>


"אחרי ג' תמוז הדיבור בינינו היה", מספר הרב גולדשמיד בין היתר, "שאם עד עכשיו הרבי 'לקח' אותנו, עכשיו אנחנו צריכים 'לקחת אותו'. והכוונה שלי, אם להסביר את הדברים, היא בחלוקה הזו של פולין וחב"ד, שהרבי תמיד מדבר על זה שפולין זה ב'אומנתו יחיה' וחב"ד זה בכוח עצמו".

ומסביר הרב גולדשמיד: "עד ג' תמוז כשאדם היה נוסע להקפות, הרבי היה שואב אותו ולוקח אותו ורומם אותו. הבחורים שנסעו לתשרי לרבי יכולים להעיד: הרבי הרים אותנו למקומות שמצד עצמנו לא היינו בהם, והרגשנו שבאיזה שהוא מקום כאילו זה נגמר בג' תמוז, לכאורה, ועכשיו הרבי איתך אבל בשביל להגיע אליו אתה חייב להיות הרבה יותר גבוה ולהיות מונח במאמרים והשיחות ובלי זה קשה להיות מחובר. חשבנו שנסיעה לרבי צריכה להיות הרבה יותר פנימית וחדורת תורה, כביכול סוג אחר של התקשרות, הרבה יותר פנימית והרבה יותר 'עבודת עצמו' והרבה יותר ליובאוויטש.

"ופה אני רוצה להגיד שהרבי גדול יותר מכולנו והרבי ממשיך לשאוב ולרומם אותנו גם עכשיו. רואים אצל הבחורים היום ששום דבר לא השתנה. גם היום בחורים נוסעים לרבי לא הרבה יותר מוכנים ממה שאנחנו נסענו וחוזרים מרוממים, הרבי שואב אותם אליו גם בלי המראות וגם בלי שרואים הקפות ותקיעות ומראש, הרבי מרומם איתם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.