מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשפ״ג 15.06.2023

מתגברים הגעגועים: תכנית של התקשרות לרבי ערב יום ההילולא

ההקלטה המטלטלת: כך נשמעה ברדיו הישראלי הידיעה בבוקרו של ג' תמוז תשנ"ד • הרב יעקב גולדשמיד על הדור החדש של התמימים בעשרים ותשע השנים האחרונות • ועוד שפע רב של תוכן לקראת יום ההילולא
מתגברים הגעגועים: תכנית של התקשרות לרבי ערב יום ההילולא
צילומים: באדיבות המצלם וארכיון COL

תכנית 'ליל שישי' ברדיו COL מוקדש הערב, ערב שבת מברכין תמוז, לג' תמוז, יום ההילולא ה-29 של הרבי.

נהיה כאן בשיחת התוועדות עם הרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, שיחזור איתנו לאותו יום מר - ג' תמוז תשנ"ד, אבל בעיקר נשמע ממנו על הדור החדש של התמימים שאחרי ג' תמוז, על שינויים בדרכי ההתקשרות לרבי ועל האתגרים של הדור הצעיר בכל מה שקשור ל'לחיות עם הרבי'. 


האזינו לשידור החי >>


בהמשך התוכנית ניגע גם בדור השלוחים שנוצר לאחר ג' תמוז, ובמסגרת המדור שליח אחד בשבוע נמריא לבודפשט ונשוחח עם הרב שמואל רסקין, משלוחי הרבי בבודפשט ורב הקהילה הישראלית בית חב"ד קרן אור. שיספר על אידאל השליחות עליו גדל, על האכזבות המדומות בדרך ובעיקר על ההצלחות המרגשות. 

אין חסיד חב"ד שעמד על דעתו, בין היה באותה עת תמים מן המניין או אברך באחת הקהילות, שלא זוכר את המקום בו הוא היה כששמע את הבשורה הקשה על ההסתלקות בג' תמוז תשנ"ד. אנחנו נחזור לרגע ארכיוני מארכיון שמואל בן צבי, ונאזין למהדורת החדשות הראשונה ששודרה ברשת ב' ודיווחה על הסתלקות הרבי, קורות חייו וההכנות ללוויה.

יש כבוד! בתחרות ארצית ממשלתית רשמית שנערכה בשבוע שעבר וניגשו אליו תלמידים מבתי ספר רבים מכל רחבי הארץ, זכו תלמידי 'אור מנחם' חב"ד באשקלון במקום השלישי והמכובד בעקבות מוצר יודאיקה ייחודי שפיתחו. נהיה כאן עם מנהל הישיבה הרב בנימין ועקנין ועם ראובן בן שמעון, אחד התלמידים שנטל חלק במיזם, ונשמע מהם על המוצר הייחודי ועל מה שהרשים את השופטים בתחרות.  

לא רבים יודעים, אבל עונת הקיץ היא גם עונת מעברי הדירות. איך מוצאים מובילים אמינים? איך מתמחרים בכלל העברת דירה? מהם הפרמטרים שכדאי להתעכב עליהם לקראת מעבר דירה? נהיה כאן עם ר' אלי ממן, היזם והפאונדר של הסטארט אפ 'טרנזיט', שיפרוס כאן את הפיתוח שיקל עליכם לעבור דירה, וייתן לכם שלושה טיפים חשובים שאתם חייבים לדעת לפני מהלך שכזה.

לסיום, נדבר על המבצע האחד-עשר של הרבי. אות בספר התורה של ילדי ישראל. נהיה כאן בשיחה ארוכה ומיוחדת עם הרב שלום בער מרזל, שליח הרבי ורב קהילת 'תפארת מנחם' בשכונת נחלאות בירושלים, שידספר על הסיבה להירתמות שלו לרישום ילדים בספר התורה הכללי של ילדי ישראל, עד כמה קל לגייס ילדים במסגרת המבצע, ועל החשיבות שכל זה קורה דווקא בשנת הקהל. לבסוף, הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חזק ביותר
כ"ט סיון ה׳תשפ״ג
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.