מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשס״ו 10.10.2005

בני-ברק: ערב לזכרה של הרבנית חנה ע"ה

JEM
ערב נפלא ומרומם היה מנת חלקן של נשים רבות, שהגיעו בערבו של יום ראשון, ו' בתשרי, לעצרת השנתית לזכרה של הרבנית מרת חנה שניאורסון נ"ע, אם הרבי. בקהל ניתן היה לראות את הנשים החשובות והיקרות המקפידות להגיע מדי שנה בשנה לעצרת, לכבודה של אם המלך, לצד פנים חדשות רבות, ביניהן גם נשים צעירות, המטופלות בתינוק קט. היו שם אמהות למשפחות ברוכות שעזבו הכל ובאו לאירוע, נשים מנשי חב"ד הוותיקות והבוגרות, שליחות ונציגות עם מכרות ומקורבות. העצרת כולה הייתה ספוגה באווירה מיוחדת מאוד, מלאת התרוממות הרוח והתעוררות לתשובה, כיאה לעשרת ימי תשובה. נושא הערב היה אור הבית היהודי והוא הוקף מפנים רבים ומגוונים תוך הדגשת אור נרות השבת. להאזנה להקלטה מהאירוע: לחצו כאן
בני-ברק: ערב לזכרה של הרבנית חנה ע
התורה והאישה – הם שני יסודות בבניין הבית היהודי והם קשורים בקשר תלוי ובל יינתק. להם יכולת השפעה רבת משמעות על הבית והם היוצרים את האור, את האושר ואת השלום בבית. התכנים הרבים שהועברו במהלך הערב במדיות מגוונות, הדגישו מסר חשוב זה. מאמציה הגדולים של הרבנית חנה למען תורת בעלה היוו סמל ודוגמא.

מילות תפילת האם על בניה בעת הדלקת נרות שבת, שהושרו בלחן נפלא על ידי הזמרת חנה הראל, ריגשו את הקהל. דבריו הנוקבים של הרב בלינוב על שמחת האישה בתורת בעלה, הבהירו שהיא המסוגלת להכניס את האור הביתה על ידי עידוד הבעל ללמוד עוד ועוד, מה שישפיע בטווח הרחוק על תורת הבנים ועל הנחת והשמחה שיושפעו לבית כולו מהם. הגב' דבורה מקובצקי שהנחתה את הערב, דאגה לשזור את התכנים והמראות כולם למקשה אחת, והביאה את הפן המעשי לידי ביטוי.

מבחינה מעשית, הוכרז הערב כפתיחה של שנה, בה ישודרג מבצע נש"ק (נרות שבת קודש) – אחד המבצעים שהטיל הרבי על נשי ובנות חב"ד. "'מעט אור דוחה הרבה מן החושך' – נראה בחוש כי דווקא מצוות הדלקת נרות שבת היא מצווה שקל יותר לנשים לקבל על עצמן לקיים, ופעמים רבות מהווה קבלה זו את הניצוץ שמדליק את האור הגדול בבתים. ודווקא עכשיו, זקוק עם ישראל לאור גדול." בדברים אלו הסבירה הגב' שרה זילברשטרום, את הבחירה במבצע נש"ק כמבצע השנה. היא גם השיקה את הערכה החדשה שהפיק ארגון נשי ובנות חב"ד.

הערכה כוללת שולחן מתקפל ושמשייה, שילוו ויאפיינו מהיום את היוצאות למבצע נש"ק באופן קבוע. השולחן והשמשייה, בצבעי אדום-לבן ועליהם סמל הארגון וקריאה לנשים להדליק נרות, יפכו לפינה החמה והקבועה לכל אישה החפצה להוסיף אור בביתה ולשמוע עוד על מצוות נש"ק בפרט ומצוות חנ"ה בכלל. (להזמנת הערכה יש לפנות למשרדי הארגון בטלפון 9606142 03).

את המשניות באותיות חנ"ה לעילוי נשמת הרבנית, לימד הרב יקותיאל גרין, שדאג שכל אחת מהיושבות בקהל תבין היטב את פשט המשנה. הלימוד היה מתובל ב'וורטים' חסידיים, והודגשו נקודות חסידיות במשניות, הרלוונטיות גם לנשות החסידים.

קווים לדמותה של הרבנית חנה נלמדו דרך המרקע דווקא. הוקרן קטע וידאו מרתק, מאחת ההתוועדויות בו' בתשרי, בה מספר הרבי על זיכרונותיו מאמו הדגולה, שעסקה בחסד ובסיוע לנזקקים, באופן שגם הוא, הילד הקטן, שעסוק בדרך כלל בענייני ה'חדר', זוכר זאת... מצגת שהוכנה לערב סיפרה על הרבנית חנה, על המתנה הגדולה אותה נתנה לנו – הרבי, ועל המתנה אותה יכולות הנשים לתת לה בתרומה לקרן חנ"ה שהוקמה על שמה.

ואכן, כל הנשים נרתמו למשימה ופנו לרשום את הצ'קים ולהגיש את המזומנים. הבקשה האישית של הרבי להקים קרן על שם אימו הרבנית, שתממן תעמולה במצוות חנ"ה, לא הותירה צורך בשכנועים רבים. כל אחת רואה לעצמה זכות וחובה להרים תרומה. התורמת דמי חברות בקרן חנ"ה קיבלה במקום שי נאה – כלי מחזיק ברכה – מעמד מכסף לברכונים, וגם נכנסה מיידית להגרלה על טבעת יהלום. ביהלום זכתה הגב' חנה זלמנוביץ ונשים נוספות זכו בימי נופש וסופי שבוע במלונות, במנוי ל-JEM, בספרים, בשובר לרכישת פיאה ועוד. שני דולרים של הרבי נמכרו, כל אחד בסכום גבוה מאוד. חן חן לכל התורמות, והחפצות לתרום גם כעת תפנינה למשרדי הארגון.

הערב הסתיים בהופעה של הזמרת חנה הראל, בניגוני חב"ד, שירי שבת קודש, אני מאמין ועוד. הקהל נהנה מאוד והצטרף לשירה.

את הצלחת האירוע ניתן בראש ובראשונה לתלות ברוחה האצילית של הרבנית חנה, שהודגשה בתכנים והורגשה באולם. חשוב גם להודות לכל בעלי התפקידים שעשו את מלאכתם על הצד היותר טוב, החל מהמנחה, המרצים והאחראים על הצד האומנותי וכן הצוות של ארגון נשי ובנות חב"ד שהכין את האירוע לפרטיו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.