מנדי ברגר | יום כ"ג סיון ה׳תשפ״ג 12.06.2023

הצעת חוק הגזענות: הסתה נגד חרדים תיחשב כעבירה פלילית

ועדת השרים לחקיקה אישרה לקריאה טרומית את חוק הגזענות של ח"כ יעקב אשר לפיו הסתה נגד חרדים תיחשב עבירה פלילית לפי חוק הגזענות • "הגיע הזמן לשים קו אדום להסתה המסוכנת המשתוללת נגד הציבור החרדי, בעידודם של פוליטיקאים ואנשי תקשורת מסיתים", אמר ח"כ אשר
הצעת חוק הגזענות: הסתה נגד חרדים תיחשב כעבירה פלילית
(צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, ארכיון COL)

עדת השרים לחקיקה אישרה לקריאה טרומית את חוק הגזענות של ח"כ יעקב אשר לפיו הסתה נגד חרדים תיחשב עבירה פלילית לפי חוק הגזענות.

בהצעת החוק נכתב: "לאחרונה אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת ע"י נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיא רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית".

עוד צויין בהצעת החוק, כי "בעקבות הסתה לגזענות חמורה שהתבצעה לאחרונה ע"י נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות צוין שעל פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית, שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני. בעניין זה יצוין שהאוכלוסייה החרדית אמנם אינה נבדלת בשל צבע עורה וכו' אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה כך שאין רציונל להחריגה מהוראות החוק".

לצד זאת הובהר, "מעבר לכך שחוק העונשין בנוסחו כיום מאפשר הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, עולה החשש שתשובת הפרקליטות תעודד מקרים נוספים של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, מאחר שהמסיתים יודעים שהם לא יתנו על כך את הדין", ועל-כן, "בהצעת חוק זו מוצע להרחיב את הגדרת הגזענות כך שתכלול איסור הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בכך יושלם החסר בחוק וימנעו מקרי גזענות כלפי אוכלוסייה זו".

ח"כ יעקב אשר: "הגיע הזמן לשים קו אדום להסתה המסוכנת המשתוללת נגד הציבור החרדי, בעידודם של פוליטיקאים ואנשי תקשורת מסיתים. אין עוד קבוצה במדינת ישראל שמסיתים נגדה בהכללה כקבוצה כמו הציבור החרדי. החוק שיזמתי יאפשר לגבות מחיר ממסיתים ויבהיר כי דמם של אזרחים חרדים לא יהיה הפקר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.