מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ג 08.06.2023

בקרוב ישראל תתקוף באיראן? הפרשן הצבאי החב"די מנתח

אליעזר שולמן, העיתונאי החב"די שעבר בשבועות האחרונים מעיתון "משפחה" השבועי לעיתון "המבשר" היומי, בשיחה נרחבת ברדין COL על תקשורת, וכפרשן צבאי מנתח את הרמזים לאחרונה סביב תקיפה באיראן
בקרוב ישראל תתקוף באיראן? הפרשן הצבאי החב
בקטן: אליעזר שולמן

העיתונאי החב"די אליעזר שולמן, מעורכי עיתון 'המבשר', התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL וסיפר על 28 שנות עבודה בשבועון 'משפחה', שאותו עזב לאחרונה.

"המעבר לא קל", הודה שולמן, "משבועון ליומון, זה קצת שונה ואחר, אבל אדם צריך מידי פעם לאתגר את עצמו ולהזיז קצת את הגבינה של עצמו, וזה מה שעשיתי. אני מרגיש כיף גדול".


האזינו לראיון המלא >>


בהמשך הראיון התייחס, כפרשן צבאי ותיק ומוערך, לנושא איראן אתגר איראן והחימוש הגרעיני. הוא ניסה להסביר למה ראש הממשלה נתניהו הוריד פרופיל בסיפור האיראני ומה האינטרס האמריקאי בחתירה להסכם עם האיראנים?

"ארה"ב מאוד רוצה להגיע להסכם עם איראן", הסביר שולמן, כשהתייחס להצהרות שנשמעו לאחרונה, לרוב ברמזים, על אפשרות תקיפה ישראלית באיראן, מפי בכירים במערכת הביטחון, "והסעודים מתערבים בזה ועושה רושם שזה לא רחוק".

"אז יכול להיות שתהיה תקיפה, ולא סתם ראית הצהרות של גלנט ושל הרמטכל וראש אמ"ן בנושא. ישראל בודקת מה יקרה אם תחליט להפציץ את איראן. ואין ספק שברגע שתוקפים באיראן נכנסים למלחמה כוללת, חיזבאללה וצפון ודרום.

"והשאלה המרכזית היא, אם צה"ל מוכן ואם ארצות הברית בראשות ביידן תגן על ישראל או תשב בשקט במקרה של תקיפה באיראן".

שולמן הוסיף: "ההערכה שלי, לפי שיחות שלי עם אנשים, זה שארצות הברית תתגייס לטובת ישראל, מהסיבה הפשוטה שארה"ב מושקעת בישראל ויש למדינות הרבה מן המשותף ויש שיתופי פעולה גדולים, אבל ישראל יחד עם זאת לא תלך נגד ארצות הברית וכנראה לא תלך לתקיפה כזו למרות זאת כי זה גדול עליה".

בסוף הראיון שולמן בחר את ניגון השבת שלו, שחתם את התוכנית להערב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.