מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ג 08.06.2023

החב"דניק שתרם כליה; הכנה לג' תמוז - והשינויים במינוי שלוחים

השליח בקונטיקט בשיחת הכנה ליום ההילולא, רואה החשבון החב"די שתרם כליה מדבר, רכז מחלקת ההשמה בצא"ח מספר על שינויים בגיוס שלוחים חדשים,  והעיתונאי החב"די שעבר למערכת חדשה בשיחה על תקשורת, איראן ועיתונות יומית חרדית
החב
צילומים: באדיבות המצלמים וארכיון COL

הערב בתוכנית ליל שישי ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי.

בעומדנו שבועיים לפני יום ההילולא ג' בתמוז, נהיה כאן בשיחה עם שליח הרבי למדינת קונטיקט ומערב מסצ'וסטס הרב ישראל דערען, שיתוועד בשבוע הבא עם התמימים בשבת הכנה לג' תמוז בכפר חב"ד. הרב דערען ידבר על דור אחר של תמימים שנולד כאן לאחר ג' תמוז ועל האהבה בלתי גבולית של הרבי לכל אחד באופן פנימי שצריך להנחיל לתלמידי התמימים. 


להאזנה לתכנית המלאה >>


מה מביא אברך צעיר באמצע שנות הארבעים לחייו, אבא לשמונה ילדים וסבא לנכדה לתרום כליה לאדם זר? נהיה כאן עם רואה החשבון ר' שמואל הלוי הבר מבאר יעקב שתרם לפני כחודש וחצי כליה לאדם ששתי כליותיו קרסו והוא היה זקוק לתרומה דחופה. איך מספרים לאישה ולמשפחה על מהלך שכזה ומה היתה המטרה בראיונות שהעניק לכלי התקשורת השונים בעקבות תרומת הכליה?

האם ידעתם שלפני כחודש וחצי הושק בצעירי אגודת חב"ד ביוזמתו ובפיקודו של מנהל אגף הסניפים הרב נפתלי ליפסקר מערך השמה לשליחות? יהיה כאן הרב יהושוע סלפושניק משלוחי הרבי בגבעתיים ורכז מחלקת ההשמה בצעירי חב"ד שידבר על תמורות בגיוס שלוחים חדשים, כמה שלוחים מבקשים להתווסף מידי שנה למערך השליחות בארה"ק, והאם כל אחד יכול להיות שליח?

האלימות ברחובות העיר לוד גואה. ביריות שנורו אמש בעיר לוד, חדר קליע לביתה של העיתונאית עפרה לקס שמתגוררת בגרעין התורני בעיר. הבוקר סייר בעיר ובביתה חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית, והוא ישוחח איתנו על כך שאסור להסכים למציאות כזאת באף עיר, בטח לא בעיר מעורבת כמו לוד, וגם, איך כל זה קשור לרפורמה המשפטית שלדעתו תעבור כך או כך בממשלה הנוכחית? 

לאחר הפסקה ממושכת מדור 'צריך עיון' חוזר. והערב, מנדי ברונפמן ימליץ על ספר חשוב במעלתו – 'ילקוט מלמדים' בהוצאת 'מלכות הכתר', שמלקט בתוכו הלכות ועצות בשלל נושאים מגוונים איתם מתמודדים כיום מחנכים.  כיצד שמים את המחנך במרכז על הבמה הראויה לו, ומהי הערכה אמיתית לאלו שמחנכים את דור העתיד ואת הילדים שלנו? 

לסיום, נהיה כאן עם העיתונאי אליעזר שולמן מעורכי עיתון 'המבשר', שיספר על 28 שנות עבודה בשבועון 'משפחה' ועל האתגר הגדול בעריכת עיתון יומי. נשמע ממנו גם על אתגר איראן והחימוש הגרעיני, למה נתניהו הוריד פרופיל בסיפור האיראני ומה האינטרס האמריקאי בחתירה להסכם עם האיראנים? בסוף הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית שלנו להערב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.