צבי סופר | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ג 06.06.2023

השליח הרב יוסי וולף בחרסון: "מחלצים משפחות לפי רשימות"

שליח חב"ד בחרסון הרב יוסי וולף מושיט בשעות אלו סיוע ומחלץ משפחות שמתגוררות בסמוך לנהר שעולה על גדותיו, בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה שעל גדות נהר הדניפרו | הרב יוסי וולף ל-COL: "עובדים לפי רשימות ובודקים בית בית. מאות אלפים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם” | דאגה בז'פרוז'ה מירידת מפלס המים לקירור תחנת כוח גרעינית. שליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי: "כרגע שקט אך מאוד מאוד מתוח. נערכים לכל תרחיש"
השליח הרב יוסי וולף בחרסון:
הרב יוסי וולף על רקע הסכר שהופצץ (צילום מסך)

כפי שדווח, סכר נובה קחובקה שעל נהר הדניפרו פוצץ הלילה וכמויות אדירות של מים מתפשטות בשעות האלה בדרום אוקראינה. חלק מהיישובים הסמוכים כבר מוצפים, ולפי הערכות בתוך כמה שעות עליית המים תהפוך לקריטית ומאות אלפי בתים יהרסו כליל.

בשיחה עם COL הבוקר, אומר הרב יוסי וולף, שליח חב"ד בחרסון: "שיא ההצפה צפויה היום בצהריים. מאות אלפי בתים צפויים להיהרס כליל. כל האזור ליד הנהר הולך להיות מוצף".

הרב יוסי וולף מושיט בשעות אלו סיוע לכל אותם יהודים המתגוררים בסמיכות לנהר שעולה על גדותיו ומחלץ אותם לחלק הגבוה של האזור.

לדברי הרב וולף, "אנו בודקים גם היכן מתגוררים יהודים בודדים בכפרים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם. אנחנו עובדים לפי רשימות ובודקים בית בית. מאות אלפים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם בחיים”.

כפי שפורסם הבוקר בכל מהדורות החדשות, סכנה משמעותית גם במחוז ז'פרוז'ה: המים של הסכר משמשים לקירור הכורים הגרעיניים ויש כעת חשש כבד בעקבות ירידת מפלס המים עם פיצוץ הסכר באזור חרסון.

תאגיד "אנרהואטום" באוקראינה מסר כי הירידה במפלס המים עלולה לסכן את תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'ה, אולם המצב תחת שליטה ונכון לשעה 08:00, מפלס המים בגובה הדרוש לתפקוד המערכות.

COL שוחח גם עם שליח הרבי בז'פרוז'ה, הרב נחום ערנטרוי, שאומר הבוקר ל-COL: "אנחנו במרחק נסיעה של כ-3 שעות מחרסון. המצב כרגע שקט אך מאוד מאוד מתוח בעקבות החרפת מצב הלחימה ויכול להשתנות בן-רגע. אוגרים מזון תרופות ושמיכות ונערכים לכל תרחיש".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.