שניאור דייטש | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ג 06.06.2023

סכר באוקראינה הופצץ; ב'פדרציה' נערכים לסיוע רחב היקף

סכר נובה קחובקה שעל נהר הדניפרו פוצץ הלילה באופן חלקי וכמויות אדירות של מים מתפשטות בשעות האלה בדרום אוקראינה. חלק מהיישובים הסמוכים כבר מוצפים, ולפי הערכות בתוך חמש שעות עליית המים תהפוך לקריטית | סכנה גם במחוז זפרוז'ה: מאגרי המים משמשים לקירור כורים גרעיניים | "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף | הרב יוסי וולף שליח חב"ד ורב העיר חרסון: "שיא ההצפה יהיה היום באזור השעה 12. מאות אלפי בתים צפויים להרס מוחלט"
סכר באוקראינה הופצץ; ב'פדרציה' נערכים לסיוע רחב היקף
רגעי הפצצת הסכר כפי שנקלטו במצלמות אבטחה

סכר נובה קחובקה שעל נהר הדניפרו פוצץ הלילה באופן חלקי וכמויות אדירות של מים מתפשטות בשעות האלה בדרום אוקראינה. חלק מהיישובים הסמוכים כבר מוצפים, ולפי הערכות בתוך חמש שעות עליית המים תהפוך לקריטית, כך מדווח הבוקר 'ישראל היום'.

בערים הסמוכים לסכר במחוז חרסון החוכרז על מצב חירום ופינוי תושבים. מעריכים כי השיטפון יימשך כשלושה ימים ולאחר מכן מפלס המים יחל לרדת.

באוקראינה מאשימים את הרוסים בפיצוץ הסכר, בכדי לעכב את ההתקדמות הצבאית האוקראינית.

סכנה נוספת במחוז ז'פרוז'ה: המים משמשים לקירור הכורים הגרעיניים.

התאגיד "אנרהואטום" מסר כי הירידה במפלס המים עלולה לסכן את תחנת הכוח בזפוריז'ה, אולם המצב תחת שליטה ונכון לשעה 08:00, מפלס המים בגובה הדרוש לתפקוד המערכות.

בעקבות הפיצוץ, מכנס נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ישיבת חירום עם מועצת הביטחון. בעבר זלנסקי טען כי רוסיה מתכננת לפוצץ את הסכר.

*

הרב יוסי וולף שליח חב"ד ורב העיר חרסון אומר: "גורמי ההצלה בעיר אומרים ששיא ההצפה תהיה היום באזור השעה 12. מאות אלפי בתים הולכים להינזק טוטאלית. כל החלק הקרוב לנהר הולך להיות מוצף".

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף.

הפדרציה עומדת בקשר ישיר עם השלטונות ועם הקהילות היהודיות בחרסון ובמורד הנהר - באזור שאמור להישטף בשל פיצוץ הסכר.

לדבריו, "אנו עובדים במלוא המרץ ודואגים בסיוע הפדרציה להגיע לכל אותם יהודים מתגוררים על גדת הנהר ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר כדי שלא יהיו בסכנת חיים. אנו בודקים גם היכן מתגוררים יהודים בודדים בכפקים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם".

עוד נמסר מהפדרציה: "עובדינו ומתנדבינו הרבים מוכנים לעשות הכל כדי לתת יד ככל שיידרש ואנו נערכים לסיוע בחילוצים של אוכלוסיה. אם יש לכם מכרים באזור שהוצף שזקוקים לסיוע בבקשה הפנו אותם למוקד החירום שלנו בטלפון שמספרו:

+380567908770".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.