COL | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״ג 04.06.2023

שבת לוהטת לאור נרות בנחל'ה: הפסקות חשמל עד הבוקר

ליל שבת של הפסקות חשמל בלתי פוסקות בקרית מלאכי: אלפים נאלצו לסעוד את סעודת ליל שבת בחשיכה | בעקבות מזג אוויר לוהט במיוחד, פרצו ביום שישי כמה שריפות ברחבי העיר | בעקבות עומסי צריכה, הפסקות חשמל חוזרות ונשנות בליל שבת עד השעה שלוש לפנות בוקר, באחד הלילות הכי חמים בשנה | מ"מ ראש העיר קרית מלאכי ונציג חב"ד ר' בצלאל מזרחי אומר ל-COL: "הפסקות החשמל לא קשורות לרשות המקומית אלא לחברת החשמל" | הצלם חיים טויטו יצא ביום שישי לכמה מוקדי שריפות בעיר ותיעד באמצעות מצלמתו ורחפן
שבת לוהטת לאור נרות בנחל'ה: הפסקות חשמל עד הבוקר
צילומים: חיים טויטו

לילה של הפסקות חשמל בלתי פוסקות בקרית מלאכי: אלפים נאלצו לסעוד את סעודת ליל שבת בחשיכה.

בעקבות מזג אוויר לוהט במיוחד, פרצו ביום שישי כמה שריפות ברחבי קריית מלאכי. בעקבות צריכת חשמל מוגברת, החלו הפסקות חשמל חוזרות ונשנות, באחד הלילות הכי חמים בשנה.

שריפות פרצו במספר מוקדים באזור התעשייה בקרית מלאכי מה שהיווה סכנה לעסקים ולתחנת דלק סמוכה. שוטרים שהוזעקו למקום הרחיקו את האזרחים וחסמו לתנועה את כביש מספר 3 באיזור, עד שכוחות הכיבוי השתלטו על השריפות.

אמש, ליל שבת, כארבעים דקות אחרי הדלקת נרות פסק החשמל בכל השכונות החדשות של הקריה (פס חב"ד, כרמי הנדיב, המחנה), אלפי תושבי העיר נאלצו לסעוד את סעודת השבת ללא אור ולהעביר את אחד הימים החמים בשנה ללא מזגן.

החשמל חזר לסירוגין, עלה וירד, כך לאורך כל הלילה עד השעה שלוש-ארבע לפנות בוקר, דבר שגרם עגמת נפש עצומה.

תושבים רבים הביעו תסכול וזעם מהעדר תשתיות חשמל נאותות בשכונות החדשות. "זה כבר נהיה פשוט בלתי נסבל לחיות כאן. אנחנו מרגישים כמו במדינת עולם שלישי. כמות ההפסקות חשמל והאורך שלהם, הם בלתי נסבלים".

מ"מ ראש העיר קרית מלאכי ונציג חב"ד ר' בצלאל מזרחי אומר ל-COL: "הפסקות החשמל לא נגרמו כתוצאה מהשריפות אלא בשל צריכת החשמל המוגברת. מבין את צערם של התושבים, במוצאי השבת שוחחתי עם ראש העיר ללו זוהר, הוא שוחח בנושא עם חברת החשמל. אירועים דומים קרו בערים סמוכות, זה לא קשור לרשות המקומית אלא לחברת החשמל. מטריד מדוע דווקא כאן בפריפריה היו הפסקות חשמל ולא בערים אחרות. הנושא בבדיקה".

למרות מזג האוויר הלוהט וכניסת שבת המתקרבת, יצא הצלם חיים טויטו לכמה מוקדים בעיר ותיעד את השריפות באמצעות מצלמתו וגם באמצעות רחפן שהעלה לאוויר.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הרב זוננפלד ניבא...
ט"ו סיון ה׳תשפ״ג
מעניין מאוד, שבווארט של הרב זוננפלד מקרית מלאכי, בערב שבת הוא דיבר על החשיבות של אכילת סעודת שבת לאור הנרות, בבחינת ניבא ולא ידע מה ניבא.. (או שכן)
2.
גם במודיעין היו הפסקות חשמל (בגלל שריפה)
ט"ו סיון ה׳תשפ״ג
יש לפעמים דברים שלא קשורים לתשתיות
3.
רק בפריפריה
ט"ז סיון ה׳תשפ״ג
למה רק בפריפריה יש הפסקות חשמל?
מי המחליט איפה יהיה ואיפה לא?
נראה אם בתל אביב עושים הפסקות חשמל יזומות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.