COL | יום י"ב סיון ה׳תשפ״ג 01.06.2023

באירוע סיום הרמב"ם: תלמידי 'עתיד אור מנחם' סיימו מסכתות

עשרות תלמידי הקמפוס התורני 'עתיד אור מנחם' באשקלון סיימו מסכתות, במסגרת אירוע עירוני עוצמתי של 'הקהל' וסיום הרמב"ם 
באירוע סיום הרמב

הרוצה להחכים – ידרים

ביום ראשון האחרון, כשניחוח חג השבועות – 'זמן מתן תורתנו' עודנו באוויר, נקבצו ובאו כחמש מאות מתושבי העיר אשקלון לשמוח בשמחתה של תורה באירוע עוצמתי ומיוחד שכמותו ראתה העיר לראשונה.

לצד שולחנות שנערכו ברוב פאר, ולקול שירתו הערבה של ארי איל ותזמורת 'נשמה' שהנעימו את הערב, ישבו תלמידי הקמפוס התורני 'עתיד – אור מנחם' עם הוריהם ומשתתפים רבים נוספים, כשנהרה על פניהם ושמחה גדולה בליבם.

סיבת שמחתם כפולה היא: מלבד סיום הרמב"ם היומי שייערך במהלך האירוע, גולת הכותרת היא ללא ספק - סיומן של למעלה מחמישים מסכתות על ידי תלמידי הישיבה אשר במשך חודשים שקדו ועמלו על לימודן!
 

באירוע שהתקיים בסימן 'הקהל' נכחו חסידים ואנשי מעשה, אנ"ש מקהילות בתי חב"ד באשקלון וידידי המוסדות, רבנים ואישי ציבור, ובראשם הגאונים הרב מנחם ליברמן - רב קהילת חב"ד וראש המוסדות, הרב ישראל אברג'יל - ראש מוסדות 'המאיר לארץ', כ"ק האדמו"ר מסדיגורה שטרח והגיע במיוחד מירושלים, ורבה של העיר בת ים - הרב אליהו בר שלום.

הרבנים החשובים שמחו בשמחתם של עשרות תלמידי הקמפוס התורני 'עתיד - אור מנחם', ועודדו אותם בדברים היוצאים מן הלב להמשיך לעשות חיל בלימוד התורה הקדושה ולקדש שם שמיים. 

וכך, לאחר שהרב ליברמן סיים את הרמב"ם בהלכות מלכים והתחיל את מחזור הלימוד החדש, עמדו עשרות מתלמידי הישיבה יחד עם כמה וכמה מבוגריה וסיימו במקביל כל אחד את המסכת אותה למד. בשלב הבא אמרו התלמידים יחד את ה'הדרן עלך' כמקובל, כשראש הישיבה הרב גיל אוריאן אומר את הקדיש. 

כנציג כלל המסיימים דיבר התלמיד משה תקתוק שהסביר בטוב טעם רעיון משיחה של הרבי, והודה לצוות הרוחני והחינוכי המסור על העידוד, התמיכה והדרבון לאורך כל הדרך. 

בקמפוס התורני - אור מנחם שערי עתיד לומדים כיום 130 תלמידים לימודים ישיבתיים ברמה גבוהה לצד לימודים לתעודת בגרות מלאה, ולימודי מקצוע במגמות חשמל ו-cnc. בראשות הישיבה עומד הרב גיל אוריאן שליט"א, ואת הקמפוס מנהל ומנווט ביד רמה המנהל המסור הרב בנימין ועקנין. הקמפוס מנוהל על ידי רשת חינוך עתיד כחלק מהמערך של מוסדות חינוך חב"ד באשקלון.

היוזם והרוח החיה מאחורי המבצע ואירוע הסיום העוצמתי, הוא מנהל מרכז החסד וחבר הנהלת מוסדות חב"ד באשקלון - הרב שרון אוחיון. במשך חודשים ליווה הרב אוחיון את צוות הישיבה במבצע המיוחד וניהל את האירוע ההיסטורי על כל פרטיו, בהפקה מושקעת וחסרת תקדים בעיר.

את הערב המרומם הנחה בחן הרב מנחם מנדל הכהן רוט, משפיע בישיבת חב"ד בביתר. 

את המעמד המיוחד כיבדו בנוכחותם רבני עשרים וארבעה בתי חב"ד ברחבי העיר שהביעו את שמחתם העמוקה על הצלחת תלמידי החמד, שרבים מהם מחוברים לקהילותיהם, והוקירו את שקידתם.

כיבדו בנוכחותם גם: רב בית הכנסת 'שטיינבאך שול' - הרב ברוך ציקשווילי, הרב מנחם הבלין - ראש כולל 'תורת מנחם' בחולון, המשנה לראש העיר מר משה אטיאס, הממונה על החינוך הדתי מר עמיחי סיבוני שנשא דברים ובירך את התלמידים מעומק ליבו, חבר מועצת העיר מר אבשלום יעקובי וחבר מועצת העיר מר חי דהרי.

מנכ"ל מוסדות חב"ד באשקלון הרב שמואל גרוזמן מספר שהערב גרם להתרוממות רוח רבה; בראש ובראשונה אצל התלמידים, אך גם אצל ההורים ושאר קהל המשתתפים. עדות לכך הייתה ההתעניינות הגדולה סביב לימוד הרמב"ם היומי, עליה דיווחו בבתי חב"ד השונים בעיר.

הכנס המיוחד הוקדש על ידי המארגנים לעילוי נשמת החסיד הבלתי נשכח הרב ליפא ע"ה קורצוויל, שליח הרבי בקרית מלאכי, שטרח ועמל עשרות בשנים במסירות וללא לאות על ארגון אירועי סיום הרמב"ם.

הערב המפואר והמושקע הופק ברוב כישרון על ידי הרה"ח עוסק בצו"צ ר' יעקב רבינוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.