מנדי ברגר | יום י"ב סיון ה׳תשפ״ג 01.06.2023

אלפים בחידון הגדול על ספר המצוות לרמב"ם של ילדי צרפת

החידון הגדול של ילדי צרפת: 1,500 ילדים מ-60 בתי ספר יהודיים בצרפת ועוד אלפים שהשתתפו מהבתים, צפו באירוע חגיגי רחב היקף עם חידון מושקע, חגיגה לכבודה של תורה בניצוחו של הזמר שמחה פרידמן • זו השנה התשיעית ברציפות שארגון צבאות ה' צרפת בראשות הרב ברוך אליהו אסולין, מארגן מבצע לימודי תחרותי בבתי ספר היהודיים בצרפת על ספר המצוות לרמב"ם כפי תקנת הרבי
אלפים בחידון הגדול על ספר המצוות לרמב

החידון הגדול של ילדי צרפת: 1,500 ילדים מ-60 בתי ספר יהודיים בצרפת ועוד אלפים שהשתתפו מהבתים, צפו באירוע חגיגי רחב היקף עם חידון מושקע, חגיגה לכבודה של תורה בניצוחו של הזמר שמחה פרידמן.

זה כבר נהפך למסורת, ילדי צרפת מחכים בהתרגשות לחידון השנתי ולאירוע החגיגי. זו השנה התשיעית ברציפות שארגון צבאות ה' צרפת בראשות הרב ברוך אליהו אסוליןמארגן מבצע לימודי תחרותי בבתי ספר היהודיים בצרפת על ספר המצוות לרמב"ם כפי תקנת הרבי.

במהלך השנה התלמידים ומוריהם למדו בעומק את מצוות הרמב"ם מספר זרעים, מצוות הקהל ועוד, באמצעות ספר מרהיב שיצא במיוחד לרגל התחרות, כדי להתאחד סביב לימוד הרמב"ם היומי כתקנת הרבי.

השנה לקחו חלק בתחרות 1500 ילדים מ-60 בתי ספר יהודיים בצרפת. התלמידים נבחנו בארבעה מבחנים במהלך השנה כדי לבחון את הידע שלהם, כשהמצטיינים עולים משלב לשלב.

האירוע נערך באולם יוקרתי, גדול ומרכזי בפריז חגיגת סיום המבצע, יחד עם חלוקת הפרסים לזוכים בתחרות. 1600 ילדים והוריהם התקהלו ובאו מכל רחבי צרפת להשתתף באירוע ששולב עם כינוס הקהל צבאות ה' בלתי נשכח כהכנה למתן תורה.

כיבדו בנוכחותם את הכנס: שלוחי הרבי לפריז, הרב הראשי לפאריז רבי יצחק גוגנהיים, הרב לוי יצחק קאהן, מנהל מחלקת בתי הספר של 'ארגוני הגג של מוסדות היהודים בצרפת' מר פטריק פטיט-אוחיון ועוד רבנים, מנהלי בתי ספר ומנהיגים יהודיים מקומיים.

הזמר שמחה פרידמן שבא מישראל, העניק הופעה יוצאת דופן, המשלבת קטעי שירה שמחים עם משחק מעולה, השמחה ושירת הילדים לגמרה של תורה הגיעה לשיאים נוספים. את שירתו ליוותה תזמורתו של יוסף ברמי.

שיא האירוע היה חידון מושקע ואינטראקטיבי רחב היקף בספר המצוות לרמב"ם בשם "גאון המצוות". מפעים היה לראות את הילדים מפגינים ידע כה מרשים בנושאים.

האירוע הועבר בשידור חי באתר צבאות השם עבור למעלה מ-1,500 בתים! שידורים חיים הועברו גם לבתי ספר מערי השדה שלא יכלו להגיע פיזית בחגיגה. כל אחד מ-1500 משתתפי החידון קיבל מתנה כהוקרה על מאמציו בחידון. התלמידים המצטיינים ביותר קיבלו  את "קופסת היוקרה" של החידון הכוללת מתנות רבות.

למקום הראשון הגיע, התלמיד ארי אפריאט – מבית הספר היכל מנחם פריז שזכה בכרטיס טיסה לביקור אצל הרבי. למקום השני הגיעו, התלמידה חנה בן שושן - מבית הספר יבנה, פריז ונהוראי גמרסני - מבית הספר AJJ, פריז, שזכו בפמוט שבת וכוס קידוש כסף. למקום השלישי הגיע, התלמיד משה לייב סבג – מחדר ליובאוויטש, פריז, שזכה בסט ספרים מפואר.

בנוסף, התקיימה הגרלה בין כל המצטיינים על כרטיס טיסה נוסף לנסיעה לרבי. הזוכה היה ראובן סטיוי מבית הספר סיני בפריז.

הנהלת צבאות ה' הודתה לסיום לכל המנהלים, המורים, רכזי צבאות-ה' בכל בית ספר וכמובן ההורים, שעודדו ללא לאות את הילדים להגיע לתוצאה יוצאת דופן זו. 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.