מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשפ״ג 31.05.2023

פרקי אבות ב': לראות ולהראות היופי והנועם בתורה ומצוות

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה וחמישים ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע המשך המחזור השני בסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שני, מ"תורת מנחם" תשמ"ח ותש"נ, בהם הרבי מעיין במשנה הראשונה "רבי אומר איזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם" ומאיר בכך שלוש משמעויות מחודשות ב"דרך הישרה" הנדרשת בעבודת היהודי  
פרקי אבות ב': לראות ולהראות היופי והנועם בתורה ומצוות

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה וחמישים ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע המשך המחזור השני בסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שני, מ"תורת מנחם" תשמ"ח ותש"נ, בהם הרבי מעיין במשנה הראשונה "רבי אומר איזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם" ומאיר בכך שלוש משמעויות מחודשות ב"דרך הישרה" הנדרשת בעבודת היהודי.

השאלות במשנה: מהי השאלה "איזו היא הדרך הישרה"? * והייתכן שמוסרים התשובה לשאלה זו לכל אדם? * והאם כל דרך שהיא תפארת לאדם היא דרך טובה? * ומהי ההדגשה שרבי אומר זאת? * איזו דרגה נעלית יותר, "רבי" או "נשיא"? * היחס הנכון בין "נעשה" ו"נשמע" * הצורך בקבלת עול והצורך בהבנת האדם * להרגיש הטוב והיוקר בתורה ומצוות * להראות לזולת את היופי שבמצוות * שבירת הגוף מול זיכוך הגוף * דרך המוסר מול דרך החסידות * לימוד החסידות מגלה לגוף את הטוב שבתורה ומצוות * "תפארת לעושיה" – עליה וקירוב מתמיד לקב"ה * "תפארת לו מן האדם" – שיהיה שם שמים מתאהב על ידינו * מעלת התואר "רבי" על "נשיא" * "רבי" מבטא את איחוד הצדיק עם ישראל * דווקא "רבי" מגלה את הדרך הישרה המאחדת את הקצוות המנוגדות * שלוש גישות מחודשות ומאירות במשמעות "הדרך הישרה שיבור לו האדם".

לעילוי נשמת מנהל הישיבה הרב מנשה חדד ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.