מנדי ברגר | יום י"א סיון ה׳תשפ״ג 31.05.2023

צרפת: חלוקת תעודות הסמיכה של נבחני מכון 'למען ילמדו'

מכיתת לימוד קטנה למאות לומדים: אירוע 'סמיכה' חגיגי נערך השבוע בפריז שבצרפת, בהשתתפות הרב הראשי לישראל ובני המשפחה הנרגשים • "ללמוד הלכה לצורך הן לצורך פרנסה והן לידיעת התורה כראוי"   
צרפת: חלוקת תעודות הסמיכה של נבחני מכון 'למען ילמדו'

התרגשות רבתי נרשמה בפריז כאשר מאות אנשים עשו את דרכם לבית הכנסת באולם המפואר "בית חיה מושקא", על מנת להשתתף באירוע חלוקת תעודות הסמיכה של נבחני מכון 'למען ילמדו'.

בין המשתתפים ניתן היה לראות את חתני השמחה עצמם, גאים ונרגשים לקראת המעמד, לוחצים ידיים זה עם זה ומעבירים איחולים לבבים ביניהם. מעזרת הנשים הציצו נשים לבעליהן, גאות ונרגשות שבעליהן סיימו את הסמיכה בהצטיינות יתרה.

את האירוע כיבד בנוכחותו הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני, שנשא את המשא המרכזי ואמר: "חשוב מאד לחזק ולקדם את לימוד ההלכה והסמכה לרבנות. יש לנו חובה להשתדל לסייע בזה ולהצטרף ללימודי ההלכה בכל הכוח".

בין יתר דבריו אמר הרב: "על הפסוק 'שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך' אנו למדים כי בכל עיר ועיר צריך להיות דיין ורב מאותה עיר על מנת שידע איך לדון ולהעביר את המסר כפי המתאים לגרים באותו מקום. לכן חשוב מאוד שילמדו לרבנות ויהיו רבנים בכל מקום ומקום.

"כשהרב ישראל מעל, ראש מכון 'למען ילמדו', סיפר לי לראשונה על המכון וכן כשהזמין אותי לצרפת התרגשתי מאוד על הדרך בה מנגישים את לימוד ההלכה למגוון נושאים ומסלולים המתאימים לכל יהודי, החל מהפשוט שבפשוטים ועד לרבנים גדולים. חזקו ואמצו הלומדים ב'למען ילמדו'", חתם הרב איחול לבבי.

הקהל הרב שנוכח במקום התרגשו מן הדברים ושמעו מהרב הראשי עוד הדרכות והנחיות בנושאי הלכה והסמכה. 

באירוע השתתף גם ראש מכון 'למען ילמדו' הרב ישראל מעל וכן גדולי הרבנים בצרפת ובראשם הרה"ג יעקב חביב אב"ד איחוד הרבנים צרפת, הרה"ג שלום אטאל יו"ר המחלקה לדוברי צרפתית של 'למען ילמדו', הרה"ג מרדכי אדרעי יו"ר 'למען ילמדו' בצרפת.

שליח הרבי בפריז הרב מנחם מענדל אזימוב אמר בנאומו: "זכות גדולה לארח כאן יום אחרי חג השבועות באולם המפואר של בית הספר בו לומדים תורה למעלה מאלף ילדים, אירוע של אברכים ובעלי בתים הלומדים הלכה מידי שבוע, וכן לארח כאן בערב אחד את כל גדולי הרבנים והדיינים מפריז והאזור".

הרב שלום אטאל יו"ר המחלקה לדוברי צרפתית של 'למען ילמדו' סיפר בדבריו על ההתחלה של כיתת לימוד קטנה לפני מספר שנים ועל כך שהוא שמח ונרגש לעמוד כאן במעמד של מאות אנשים, גדולי הרבנים והדיינים והרב הראשי לישראל. 

הרב אטאל העניק לרב הראשי לישראל כאות הוקרה מהלומדים במכון, 'ספר חת"ת' מהודר חרוט עם שמו של הרב.

הרב מרדכי אדרעי הדגיש את חשיבות לימוד ההלכה בצורה שלומדים במכון למען ילמדו, והסביר איך המכון נתן את האפשרות לאנשים בני תורה שעסוקים לצורך פרנסתם ללמוד ההלכה בצורה עמוקה, וכמו שמודגש בפסוק למען ישמעו ולמען ילמדו. וכן לתת את האפשרות לאנשים עסוקים ללמוד במסלולי הלכה למעשה לדעת המעשה אשר יעשון וכמו שמודגש בחלק השני של הפסוק 'ליראה את ה'... לשמור ולעשות'.

בסיום דבריו מסר תודה מיוחדת למי שעוזר ומסייע בכל צעד ושעל: הרב מיכאל שלמה אבישיד רב קהלת חב"ד רמת בית שמש חבר ועד ההסמכה של למען ילמדו צרפת.

הרב מנדי בסננו מבכירי התלמידים הודה ל'למען ילמדו' על ההתקדמות בלימוד שזכה בזכות המכון וכן על חשיבות התוכנית שמלמד לבעלי בתים שכל אחד מחוייב ללמוד כדי לדעת המעשה אשר יעשון.

בין המשתתפים שכיבדו בנוכחותם: הרב יעקב זרביב - ראש כולל תורת מנחם, רב עיר ייער, ודיין בבית דין רבני ליובאוויטש, הרב מיכאל בניטה רב קהל יראים פאריס, הרב יעקב חביב - אב"ד איגוד הרבנים צרפת, , הרב בנימין שלי דיין בבית דין פריז, הרב לוי יצחק קאהן - דיין ורב קהילת היכל מנחם פאריז, הרב יוסף טייב - שליח העיר ווינסין ודיין בבית דין  רבני ליובאוויטש, הרב אריאל גיי רב וראש מוסדות אלף, הרב מנחם מנדל אזימוב שליח בעיר פריז והמחוז, הרב מנחם מנדל ללום - דיין בבית דין רבני ליובאוויטש, הרב נתנאל לייב - חבר וועד רבני ליובאוויטש, הרב יוסף יצחק מאיר טייכטל רב קהילת שניאור וחבר וועד רבני ליובאוויטש, הרב דניאל דהן רב העיר ליאון והאיזור, הרב יוסף יצחק פעווזנר - ראש מוסדות סיני, הרב שלום אטאל - יו"ר המחלקה לדוברי צרפתית של 'למען ילמדו', הרב מרדכי אדרעי - יו"ר 'למען ילמדו בצרפת

אל הבמה עלו ובאו לומדי הסמיכה אשר קיבלו תעודה מפוארת המעידה על לימודיהם במכון 'למען ילמדו'.

על ארגון האירוע המפואר עמל הרב יחיאל חג'ג' מנכ"ל למען ילמדו בצרפת.

האירוע המפואר הותיר רושם עמוק בנוכחים וחזק אצלם את הרצון ללמוד הלכה וההסכמה לרבנות. טעמו המתוק עוד יישאר בעיר זמן רב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.