מנדי ברגר | יום י' סיון ה׳תשפ״ג 30.05.2023

צפו: 'כיפת הברזל' הימית בניסוי מוצלח ומרהיב במעמקי הים

משרד הביטחון, רפאל וצה"ל ביצעו סדרת ניסויים במערכת "כיפת מגן" הממוקמת על ספינות חיל הים • המערכת הצליחה להתמודד בהצלחה עם רקטות, טילי שיוט וכטב"מים ששוגרו לעבר "נכסים אסטרגיים במים הכלכליים של ישראל" • "כיפת מגן ימית מהווה פריצת דרך טכנולוגית נוספת"
צפו: 'כיפת הברזל' הימית בניסוי מוצלח ומרהיב במעמקי הים
צילום: משרד הביטחון

זרוע הים בצה”ל ומנהלת “חומה” במפא”ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מספר מערכות ובראשן מערכת ‘כיפת מגן’ בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6, אל מול מגוון איומים מתקדמים.

לוחמי שייטת הסטי”לים – שייטת 3, ספינות הטילים – הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, כחלק מתהליך מבצוע מערכות הנשק בספינות המגן.

בסדרת הניסויים נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים קיימים ועתידיים, שעימם עשויות ספינות המגן להתמודד בזמן עימות, כגון: רקטות, טילי שיוט וכטב”מים.

בניסוי שולבו מערכות הספינה במערך ההגנה הרב-שכבתי ונבחנו טכנולוגיות חדשות להגברת האפקטיביות המבצעית של מערך ההגנה האווירית בים וביבשה. הצלחת הניסוי הינה אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח המערכת, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירות הלחימה השונות של צה”ל.

‘כיפת מגן’ הינה נדבך משמעותי במערך ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל במרחב המים הכלכליים, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה.

‘כיפת מגן’ בספינות סער 6 מבוססת על מערכת ‘כיפת ברזל’ ומשולבת במערך הארצי להגנה אווירית. המערכת הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב שכבתית, מערך הכולל גם את מערכות “חץ” ו”שרביט קסמים” (-קלע דוד), ושאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת “חומה” שבמפא”ת.

חברת רפאל הינה המפתחת הראשית של מערכת ההגנה “כיפת ברזל”. התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת ׳אלתא מערכות׳, פיתחה את מכ”ם ה’אדיר’ הימי. חברת mPrest מפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת “כיפת מגן”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.