צבי סופר | יום ט' סיון ה׳תשפ״ג 29.05.2023

46 שנה ברציפות: בר מצווה לתלמידי גימנסיה 'דרכא'

ההפתעות שציפו לנערים החוגגים, האורח שהגיע מהמחזור הראשון והקשר המיוחד ל"מרכז יום לקשיש" | סיקור מיוחד מהאירוע המרגש שנערך היום (שני) בקרית מלאכי, כש-130 תלמידי גימנסיה 'דרכא' חגגו בר מצווה, בארגון הרב יוסף הרטמן, המציין 46 שנה ברציפות במפעל הקודש
46 שנה ברציפות: בר מצווה לתלמידי גימנסיה 'דרכא'

"שמע ישראל......ה' אחד"! "ה' הוא הא-לוקים"! כך זעקו - הכריזו 130 תלמידי כתות ז' מגימנסיה "דרכא" בעבר - המקיף הכללי, בקרית מלאכי. היה זה שיאו של מעמד מרומם ומרגש בחגיגת בר מצווה משותפת שנערכה  ביום שני ט' בסיוון תשפ"ג בביהכנ"ס המרכזי חב"ד בנחלת  הר חב"ד "בית אליהו" בקרית מלאכי.

ארגן והנחה את האירוע המוצלח הרב יוסף הרטמן משלוחי הרבי לנחלת הר חב"ד, אשר לימד  בהתנדבות לאורך כל השנה. מסיבת בר המצווה המוצלחת התאפשרה הודות לסיועם של  עשרה תמימים משיעור ג' ושיעור ב'בישיבת  חב"ד בית הר"מ, בסיוען של מנהלת ביה"ס הגב' מיכל חזן, מנהלת חטיבת הביניים הגב' פנינה אהרונוב, צוות המחנכים וההורים.

לפני היציאה לבית הכנסת התכנסו כולם למרכז המדעים. רכזת כיתות ז' הגב' מור אוחיון שאירגנה במסירות רבה את הכיבוד והדברים הטכניים חילקה הוראות אחרונות והרב יוסף הרטמן הודה בחום למנהלות לרכזת, לצוות המחנכים והמזכירות. 

הרב הרטמן הזמין את מר מנשה הכהן זילכה בוגר ביה"ס ובוגר המחזור הראשון של מכון בר מצווה אותו יזם וייסד הרב הרטמן. 

הוא קרא לנערים להמשיך להניח תפילין מידי יום חול ולנערות להקפיד להדליק נרות שבת קודש וחג. לאחר מספר דקות של צעידה בליווי רכב עם רמקול של הרב שלום פש ובנו שמוליק, ב"מרכז יום לקשיש" בניהולה של הגב' חיה הרטמן המתינו לחוגגים עשרות תלמידי הישיבה שפצחו בריקודים חסידיים. 

וידאו:


המנחה המוכשר הרב שבתאי וינטרוב ברך את הקשישים שנוהגים כצעירים, את המנהלות חיה ונירית ומנחה את הקהל להתקדם לעבר בית הכנסת המרכזי חב"ד "בית אליהו".

130 תלמידים ותלמידות ביה"ס, לבושים בחולצות לבנות,  הבנים בכיפות לבנות, צעדו בשמחה ובשירה, נהגים עצרו וצפרו לאות הזדהות.

התלמידות והמחנכות עלו לעזרת הנשים של בית הכנסת. הבנים כאמור התקבלו ע"י התמימים שסייעו להם להניח תפילין ולהתפלל.

ארגון התמימים נעשה ע"י  שמואל מוזיקנט ושניאור שפריצר. לפני הוצאת ספר תורה נכונה עוד הפתעה: הנערים התבקשו לעמוד, הבנות בעזרת נשים שעסקו בלישת הבצק ל"הפרשת חלה" עם המתנדבת מחב"ד הגב' רונה קדוש ורחל לאה פש, כולן הצטרפו למעמד הקדוש והמרגש. 

הרב הרטמן תוקע בשופר, להזכיר את מעמד הר סיני. המנחה. קרא עם הנערים בכל הכוח: "שמע ישראל". המורה אלברט צרפתי המלווה את האירועים שנים רבות ומשמש כשליח ציבור קרא: אנא ה' הושיעה נא, השם מלך והשם הוא הא-לוקים". 

הוצא ספר תורה קדוש ומיוחד שנשלח אישית ע"י הרבי לפני 54 שנים בייסודה של השכונה. הידיעה עוררה התרגשות רבה, כולם הצטופפו לנשק את הספר הקדוש. 

היה זה שיאו של המעמד המדהים והמרגש. בירכו:  ראש העיר מר אליהו-ללו זוהר, סגניו: הרב עו"ד צלי מזרחי, מר יוסי סולימני, מנהל מחלקת החינוך מר אבי אדרי, כולם איחלו לחוגגים הצלחה וקראו להם להמשיך להניח תפילין. 

כן הודו לרב יוסף הרטמן על פעילותו המסורה והקדושה 46 שנה בהתנדבות.
כל תלמיד יקבל סידור חדש בנוסח עדות המזרח, הבנות תקבלנה סידור מיוחד תפילות לבת ישראל. 

שי מהמועצה הדתית ע"י היו"ר הרב מיכאל מישל טפירו ומזכיר המועצה הרב רפי מיארה. שניהם זכו למחיאות כפיים. 

כיבוד עשיר שהוכן ונקנה ע"י ההורים המתין לנערים. השולחן הערוך הוכן בטוב טעם ע"י המרכזת הגברת מור אוחיון בסיוען של המחנכות ואבות הבית שעזרו רבות להצלחת האירוע: גדעון, אבי וגדי. המנחה הרב שבתאי וינטרוב הודה בלבביות לרשימה הארוכה של התורמים והמסייעים. "זה היה יום מדהים", סיכמו תלמידים ומחנכים כאחד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.