| יום ט' סיון ה׳תשפ״ג 29.05.2023

הבעל הנרגש: "אני רואה בזה שליחות לעילוי נשמת רעייתי"

אני רואה בזה שליחות לעילוי נשמת רעייתי", אומר לנו אב המשפחה בשיחה, "חשוב שכל משפחה תצטרף למיזם שהציל את משפחתי והיל"ת יכול להציל משפחות בעתיד" • היוזמה שהחלה לפני כשנה בשיתוף אגודת חסידי חב"ד לצרף את משפחות אנ"ש והשלוחים לקרן 'למחייתם', מצילה משפחות וחוסכת קמפיינים וגיוס תרומות למשפחות שבהן אחד ההורים הלך לעולמו בפתאומיות או בעקבות מחלה 
הבעל הנרגש:

אסון התרחש בשבוע שעבר בקרב אחת מקהילות אנ"ש הגדולות בצפון הארץ, אם משפחה חב"דית, מחנכת מוכרת ומוערכת, נפטרה בפתאומיות והותירה אחריה שישה יתומים צעירים ל"ע. כל מי שנכנס לנחם את המשפחה שמע מהאב על המעשה החכם שעשה לפני כשנה, כשהצטרף כחבר לקרן 'למחייתם'. את האסון הכבד שעימו מתמודדת כעת המשפחה לא ניתן לתאר במילים, אך אין ספק שהעזרה הכלכלית שמעניקה ותעניק קרן 'למחייתם' מדי חודש למשפחה היא בהחלט נס והצלה של ממש. הקמפיינים הללו חושפים בדרך כלל את היתומים לסיטואציות שאינן נעימות, וכאן קרן 'למחייתם' חוסכת את זה מהם. "אני רואה שליחות לספר על ההצטרפות שלי לקרן 'למחייתם' לעילוי נשמת אשתי ע"ה", אמר אב המשפחה השבוע למנחמים שפקדו את ביתו. 1,500 שקלים – זהו הסכום החודשי שיקבל כל יתום במשפחה מהקרן שהוקמה אך לפני כשנה, וכבר מצילה את משפחות אנ"ש של"ע קיבלו את הבשורה המרה. בחודשים האחרונים, עם ריבוי האסונות באנ"ש רח"ל,  ברורה יותר מתמיד החשיבות של הדאגה לילדים והבטחת קצבה חודשית לרווחתם. " 

הרב מוטי מרקוביץ, מנהל אחת מקופות חב"ד בארץ מספר למערכת COL  על נחיצות הקרן בקרב אנ"ש "לפני כשנה השתתפתי בפגישה שערכה אגודת חסידי חב"ד למנהלי קרנות הצדקה בקהילות אנ"ש, ולא הבנתי את רמת החשיבות שלה, מייד כששמעתי על המקרה של הנפטרת בשבוע שעבר החלטנו שחייבים לצאת לקמפיין גיוס המונים, אבל רגע לפני כן החלטתי להרים טלפון לאב המשפחה, והוא סיפר לי שהוא חבר בקרן למחייתם" הרב מרקוביץ ממשיך לשתף בהיחשפותו לנתונים ולמענקים שנותנת הקרן, ומבחינתו, "המענקים הללו מונעים את הקמפיינים ונותנים תמיכה כלכלית לאותן משפחות שאיבדו את היקר להם".

שאלות נפוצות על פרויקט למחייתם:

מהו מיזם 'למחייתם' ?'למחייתם' היא קרן אשר נועדה לתמוך ביתומים ויתומות מגיל 0 עד 22 על ידי מתן קצבה חודשית בסך 1,500 ש"ח עד להתבגרותם, וכך לסייע למשפחה במקרה אסון

האם יש סכום מקסימלי לגבייה החודשית?  בכל חודש יחושב סך התמיכה הנדרש ולא ייגבה מחברי הקרן סך של יותר מ־72 ש"ח לחודש לכל בית אב.

מה ההבדל בין ביטוח חיים וקרנות רבות אחרות לקרן 'למחייתם? הקרן גובה השתתפות מהעמיתים אך ורק אם יש יתומים או יתומות המבוטחים וחברים בקרן. בכל חודש יחושב סך התמיכה הנדרש, כך שכל חבר ישלם שקל וחצי ליתום. אחת המעלות החשובות של המיזם היא שאין לו קופה שמצטבר בה כסף, אלא הקופה מתרוקנת לחלוטין בכל חודש.

מי מפקח על הקרן ומוודא שהכספים מועברים ליתומים? מיזם 'למחייתם' הוא מיזם ותיק הפועל בקהילות חרדיות מוכרות תחת פיקוח רבני הדוק. קרן למחייתם – חב"ד היא יוזמה של אגודת חסידי חב"ד בישראל ובאישור בית דין רבני חב"ד, אשר מינה נציג מטעמו לפקח על מאזן הקרן ועל ביטוחי בתי האב.

מי יכול להצטרף לקרן? כל משפחה מאנ"ש בארץ יכולה להצטרף ולבטח את עתידה.

להצטרפות לקרן 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.