COL | יום ח' סיון ה׳תשפ״ג 28.05.2023

לילה לבן בקייב; שליח חב"ד: "זו השגרה שלנו בזמן האחרון"

אמש, בין חצות הלילה לשעה 6 בבוקר, נערכה מתקפה אווירית גדולה ולמעלה מ-40 מל"טים יורטו בשמי קייב | שליח הרבי בקייב הרב מוטי לבנהרץ: "לילה רועש, אך אלו החיים שלנו בתקופה הזאת. ניסים ונפלאות, הנזקים קטנים ביחס לגודל המתקפה" | גם בערב חג השבועות קייב ספגה מתקפה אווירית של מל"טים וטילי שיוט, אך זה לא מנע מ-200 יהודים לחגוג בקהילת "שמחה חב"ד" בקייב, לשמוע עשרת הדברות וליהנות מסעודה חלבית עשירה, תרומת ארגון JRNU
לילה לבן בקייב; שליח חב
השליח הרב מוטי לבנהרץ מסייר במוסדות חב"ד בקייב. משמאל: ארוחת חג השבועות לחברי הקהילה היהודית (צולם בערב החג)


מתקפת מל"טים אדירה, אולי הגדולה ביותר אי פעם, על ערי אוקראינה הלילה: עשרות מל"טים איראניים שוגרו מרוסיה, ובקייב נשמעו אזעקות במשך יותר מחמש שעות ברציפות. לפחות אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו.

באזור הבירה קייב בלבד טוענים שהפילו יותר מ-40 מל"טים, כך דווח אסף רוזנצוייג בערוץ N12.

*

שליח הרבי בקייב הרב מוטי לבנהרץ, נערך לקראת חג השבועות והזמין את יהודי העיר לתפילות, שמיעת קריאת התורה ועשרת הדברות, והשתתפות בסעודות החג והשבת. ארגון JRNU, דאגו לספק לקהילה לקראת החג שפע של מוצרי חלב וגלידות.

כאן נערכו סעודות החג והשבת בבית חב"ד לחברי הקהילה (צולם בערב החג)


 

הרב מוטי, איך עבר עליכם החג ומוצאי החג, עם מתקפה אווירית כ"כ משמעותית?

הרב מוטי לבנהרץ: "למעלה מ-200 יהודים שמעו את עשרת הדברות, ונהנו מסעודה חלבית, כאילו אין בעיר מלחמה. ברור לי שזה ישפיע ויקרב אותם. גם בליל החג הראשון הייתה מתקפה משולבת של טילים ומל"טים. הלילה עברנו לילה קשה, המתקפה החלה משעה 12 בלילה ועד שש בבוקר ברציפות, פיצוצים, אזעקות ושריקות מעוף באוויר של טילים. למרות הכל, באנו בבוקר לבית הכנסת, והנה הפלא ופלא: היה מניין...

"רעייתי השליחה מוסרת שיעור מידי יום ראשון בבוקר והנשים הגיעו  כרגיל. לא קל, אך השגרה ממשיכה, והכי חשוב, החיים היהודיים פורחים!".

בכל זאת: איך מתפקדים ומנהלים חיי קהילה כשטילים עפים לכם מעל לראש, וגם עושים נזקים ופגיעות בנפש?...

"אלו החיים שלנו, ואנו מאמינים שהרבי נותן לנו את הכח ושומר עלינו, משתדלים לעשות את המיטב, רואים ניסים ונפלאות. ההגנה האווירית עושה עבודה טובה ב"ה, והנזקים ביחס לעוצמת המתקפה קטנים, יכלו להיות חלילה קשים הרבה יותר. עדיין, יש מתח ולחץ, לילות ללא שינה, זה לא פשוט. הבוקר עם כל מי שדיברתי, הוא היה נשמע כמי שעבר לילה ללא שינה. מתמודדים.

איך יהודי הקהילה מגיבים למצב?

"מעניין לראות כיצד הרבה יהודים מגיעים בחגים ובשבתות לבית הכנסת, יותר ממה שהגיעו לפני המלחמה. מרביתם הם 'חדשים', לאחר שמרבית חברי הקהילה הוותיקים עברו בנתיים למקומות אחרים כשפרצה המלחמה. זה מפעים לראות כ"כ הרבה יהודים שמצטרפים לקהילה, דווקא בעיתות מלחמה".

וידאו: (צולם בערב החג)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.