| יום ד' סיון ה׳תשפ״ג 24.05.2023

יד לאחים נגד מוזאון 'אנו' (לשעבר 'בית התפוצות')

אחרי הסערות הקודמות סביב "מוזאון העם היהודי אנו" (בשמו הקודם 'בית התפוצות'), בגין תערוכות עם קידום דעות אולטרא ליברליות קיצוניות שהוצגו בו - כהתנגדות לברית מילה וכיו"ב, התעוררה לאחרונה סערה חדשה סביב המוזאון.
יד לאחים נגד מוזאון 'אנו' (לשעבר 'בית התפוצות')
משפחה 'יהודית' נוסח בית התפוצות (צילום: יד לאחים)

לפי יד לאחים "המוזאון פועל לטשטוש זהות העם היהודי ומורשתו", ומציג לציבור מוצגים השאובים מהשקפת עולם מתירנית המנוגדת לרוח היהודית: חלק מהמוצרים משדרים שנישואין עם בני עם ניכר הינם לגיטימיים, ובמוזאון מוצגת תמונה של יהודייה שנישאה לגוי, וכן תמונות דומות נוספות המטשטשות את חומת העם היהודי. בסמוך להם נכתב "ישנן דרכים רבות ושונות להיות יהודים ולהשתייך לעם היהודי בתקופתנו. זיכרון משותף, קשר לישראל, קשר לדת היהודית, ידיעת עברית ושפות יהודיות והשימוש בהן, זיקה לתרבות יהודית, קשר ליהודים אחרים ולקבוצה יהודית כלשהי, קשר למשפחה ולמוצא... כל אחד מאלה, יחד ובנפרד, הוא בסיס לזהות מרובת הפנים של היהודים בפרטים ובקבוצה בעת המודרנית".

בעקבות פניות שהגיעו בנושא ליד לאחים החליטו בארגון לקרוא לציבור להדיר רגליו מהמקום. במודעות מיוחדות שפרסם הארגון נכתב: "מְנַע רַגְלְךָ מִנְּתִיבָתָם. אזהרה! לחפצים לבקר במוזיאון "אנו" (לשעבר 'מוזיאון העם היהודי'). לידיעתכם, מוזיאון "אנו" (לשעבר 'מוזאון העם היהודי') שינה בשנים האחרונות את פניו לבלי הכר. במוזיאון מובאים כיום מסרים שונים הרחוקים ומנוגדים עד מאד להשקפת העולם היהודית, תכנים אשר עיקרם טשטוש זהות העם היהודי ומורשתו, ושאובים מהשקפת עולם מתירנית המנוגדת לרוח היהדות הבנויה על יסודות התורה. דעו, ביקור במקום זה, ובמיוחד עם בני הדור הצעיר, עלול להשאיר רושם מסוכן מאד בנפשם ובאורחות-חייהם של המבקרים. בית התפוצות? מחוץ לתחום!

ביד לאחים אומרים: "אלו פנים יש למדינת ישראל שמממנת את המוזאון הזה? ביד אחת היא נלחמת בעולם בהתבוללות, וביד השנייה היא נותנת לה לגיטימציה.

"מה יהודי התפוצות אמורים לחשוב נוכח זאת? מה זה משדר לנוער ולתלמידי בתי הספר? האם המדינה נותנת יד להתבוללות של עם ישראל?

"חבל מאוד שהמוזאון, המוגדר על פי חוק כ'מרכז הלאומי לקהילות ישראל בארץ ובעולם' ואשר נועד לספר את סיפורו של העם היהודי ולעמוד על ייחודו, פועל נגד אותם עקרונות עצמם ומציג זוג מעורב של יהודייה וגוי כאילו היו דבר מקובל בעם ישראל. סיפורו של העם היהודי וייחודו הוא סיפורו של עם שבציווי אלוקיו עשה הכול כדי לשמר את עצמו, ושנושא זה הוא חלק מהדי.אן.איי הבסיסי ביותר שלו. אין לנו אלא להצר על כך שהמוזאון נותן לגיטימציה להתבוללות ובכך חוטא לסיפור הייחודי של עם ישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.