מנדי ברגר | יום ד' סיון ה׳תשפ״ג 24.05.2023

77 מיליארד לחינוך, 63 מיליארד לביטחון ו-64 מיליארד לבריאות

תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-514 מיליארד שקל • שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "תקציב מדינה מצוין. הוא מוטה צמיחה, תשתיות, עידוד השקעות הון בהייטק, בחקלאות, השקעה אדירה במערכת הבריאות שהוזנחה במשך שנים, השקעה אדירה במשילות ובמערכת הביטחון, השקעה אדירה בהשכלה גבוהה ובמערכת החינוך על כל רבדיה"
77 מיליארד לחינוך, 63 מיליארד לביטחון ו-64 מיליארד לבריאות
הבצעה על אישור תקציב המדינה. צילום: מענדי קורנט

תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-514 מיליארד שקל.

תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו50 מיליארד שקלים בשנת 2024. 

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "תקציב המדינה לשנים 2023-2024 הוא תקציב מדינה מצוין. הוא מוטה צמיחה, תשתיות, עידוד השקעות הון בהייטק, בחקלאות, השקעה אדירה במערכת הבריאות שהוזנחה במשך שנים, השקעה אדירה במשילות ובמערכת הביטחון, השקעה אדירה בהשכלה גבוהה ובמערכת החינוך על כל רבדיה.

"המשק הישראלי הוא משק חזק. הכלכלה שלנו היא מהכלכלות הטובות והיציבות בעולם. כשהיו סערות כלכליות בעבר, היינו הראשונים לצאת מהן. זה גם מה שיקרה עכשיו והרבה בזכות התקציב וחוק ההסדרים אותם אישרנו כעת. 

"כשגיבשנו את התקציב, שמנו מול עינינו מטרה מרכזית אחת - המשך הצמיחה. נתוני המאקרו של ישראל הם מהטובים ביותר שידענו ואני מתעקש להמשיך ולשמר את הנתונים הטובים הללו. 

"בחוק ההסדרים ישנם רפורמות משמעותיות ומהותיות שקריטיות למאבק ביוקר המחיה ולייעול ושדרוג רמת החיים בישראל. קרן הארנונה שתביא סוף סוף לתיקון עיוות ארוך שנים ותתמרץ ראשי רשויות לתעדף בניית יחידות דיור למגורים - מהלך שיביא בוודאות להורדת יוקר הדיור. חוק תשתיות לאומיות שנמצא אף הוא בחוק ההסדרים, יביא לקיצור תהליכים וישפר דרמטית את בניית התשתיות והפרוייקטים הלאומיים. רפורמת הפטם שתביא להוזלה משמעותית במחירי העופות. רפורמת הייבוא שתביא להוזלה משמעותית במחירי הבשר. חוק הגנת הצומח שיביא להוזלה משמעותית של פירות וירקות ויסייע לחקלאים להמשיך ולהתפתח. חוק האשראי, חוק הבנקאות, פקודת הרוקחים, חוק פינוי פינוי המלחמה בהון השחור ועוד חוקים ורפורמות משמעותיות שבמשך שנים נמנעו מלחוקק אותם ובחוק ההסדרים שאושר היום - הם נכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל למען כולנו. 

"אזרחי ישראל, התקציב וחוק ההסדרים שאושרו היום הם בשורה אדירה לכלכלת ישראל, למשק הישראלי ולכולנו. נמשיך להיאבק ביוקר המחיה ועם התקציב הטוב ביותר שאושר היום, המלאכה תיעשה מדויקת ונכונה יותר. 

אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשותפיי לקואליציה על עבודה משותפת לטובת אזרחי ישראל. אישור התקציב משקף את יציבות הממשלה. נמשיך לעבוד למענכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.