מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשפ״ג 23.05.2023

על המאפים שיחולקו בכותל בחג תופיע קריאתו הקדושה של הרבי

עמדות קידוש וערכות אישיות: רבבות העולים לכותל המערבי בחג השבועות, יקבלו לידיהם מאפים טריים, שוקולד וגבינה, לצד בקבוקי שתייה קרים. על המאפים הודפסה קריאת הרבי מליובאוויטש להביא את ילדי ישראל לשמיעת עשרת הדברות
על המאפים שיחולקו בכותל בחג תופיע קריאתו הקדושה של הרבי
הקריאה על המאפים

רבבות עוגות שוקולד וגבינה, לצד בקבוקי שתייה קרים, יחולקו לעולי הרגל בחג השבועות על ידי 'כולל חב"ד', כמיטב המסורת במהלך השנים. 

בזה אחר זה נארזים בימים אלה רבבות המאפים ובקבוקי השתייה, שיחולקו לרבבות העולים לשריד בית מקדשנו בחג. העולים יזוכו ב"קידושא רבא" בעמדות קידוש, בהן ניתן לקדש על היין.

כנקדימון בן-גוריון בשעתו, שדאג להכנת בורות מים קרים משיבי נפש לכל עולי הרגל שנהרו אל בית המקדש – כך גם כיום, במוסד החסד של חב"ד - שהוקם על ידי מייסד החסידות כ"ק אדמו"ר הזקן, ידאגו לעמך בית ישראל הגומעים ברגליהם את רחובות ירושלים ובבואם למקום הקודש והמקדש בעיצומו של חג השבועות – תמתין להם "ערכה אישית" משיבת נפש. 

לצד עמדות הקידוש, תתקיים גם חלוקת ערכות באופן אישי, והיא תאפשר נטילת 'צידה לדרך' וכך גם כאשר השמש קופחת יוכלו עולי-הרגל לעצור, ללגום שתייה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך עד לביתם. 

על המאפים הודפסה קריאתו של הרבי: 'בנינו ערבים בעדינו – לאסוף את הילדים והטף לשמיעת עשרת הדברות בבית הכנסת בשעת קריאת התורה בחג השבועות'. קריאה זו המודפסת על עשרות אלפי האריזות, מביאות את קריאת הקודש של הרבי, אליה הצטרפו במשך השנים גדולי ישראל. 

החלוקה הגדולה לעולי הרגל מתאפשרת באמצעות שיתוף פעולה עם הקרן למורשת הכותל המערבי, בסיוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. משפחות קאהן, רנר, לצד 'קרן מרומים', פרשו השנה את חסותם על החלוקה ההמונית. 

"מוקדי החלוקה הפכו לחלק בלתי נפרד מחג השבועות בשריד בית מקדשנו", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "בכל שנה, לאחר החג, מתקבלות תגובות רבות מעולי הרגל שמספרים שהערכות האישיות היו בבחינת 'מים קרים על נפש עייפה' וסייעו להם לחזור רגלית לביתם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.