חרדים10 | יום ב' סיון ה׳תשפ״ג 22.05.2023

נפתר המשבר עם אגו"י ושכר האברכים: יקבלו מענק חד פעמי

רוה"מ נתניהו וואגו"י הגיעו להבנות: אברכי הכוללים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי, ו’יפצה’ על השחיקה בקצבה. בתמורה, אגודת ישראל ויתרה על דרישה לתקצוב רטרו מלא עבור מוסדות הפטור | גם מול המשבר עם השר בן גביר והשר יצחק וסרלאוף מסתמן פיתרון דומה: התוספת לנגב והגליל תמומן מיתרות לא מנוצלות שיהיו בתקציב המשרד לביטחון לאומי
נפתר המשבר עם אגו
צילום: דוברות

בתום דיון שהתקיים היום (שני) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’, הושג הסכם עם סיעת אגו"י.

בהתאם להסכם הוחלט, כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח.

בהתאם לסיכום, אברכי הכוללים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי, ו’יפצה’ על השחיקה בקצבה. בתמורה, אגודת ישראל ויתרה על דרישה לתקצוב רטרו מלא עבור מוסדות הפטור.

על פי הסיכום, כל אברך יקבל סכום של עד 2,000 שקלים שאמור לפצות על השחיקה בקצבה, כאשר הסכום הכולל של המהלך יגיע לעד 250 מיליון ש״ח.

באוצר טוענים שהסיכום הוא שהסכום הזה יגיע מתוך הכספים שכבר הוקצו לתוספת לתקציב הישיבות, וכי לא מדובר בכסף חדש. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: “סמוטריץ’ ונתניהו נכנעו. מעל חצי מיליארד ש”ח נוספים יועברו למפלגות החרדיות. לא מספיק לעסקנים החרדים המונופול על מערך השחיטה, עכשיו הם גם שוחטים את מעמד הביניים”.

ההסכם מגיע  לאחר ששר השיכון יצחק גולדקנופף איים כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ולהצביע בכנסת נגד התקציב אם דרישותיו לא יענו במלואן.

גם מול המשבר עם השר בן גביר והשר יצחק וסרלאוף מסתמן פיתרון דומה: התוספת לנגב והגליל תמומן מיתרות לא מנוצלות שיהיו בתקציב המשרד לביטחון לאומי. ההערכה היא שיושג סיכום עוד היום.

בתוך כך, גורם בדגל התורה תקף את ח”כי אגודת ישראל על הסיכום שהושג עם הליכוד: “ההתנהלות של אגו”י היתה הזויה, הם לא הביאו שקל אחד חדש – ועודדו גלי הסתה מיותרים נגד הציבור החרדי. לפי ההסכם, אין באמת תוספת”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.