| יום ב' סיון ה׳תשפ״ג 22.05.2023

רבני וראשי כולל ליובאוויטש משבחים את הכולל לרבני חב"ד

רבנים רבים מצטרפים לכולל כדי לעיין ולהעמיק בסוגיות רבניות-הלכתיות. משתתפים רבים הם שלוחים שמוצאים את עצמם בתפקידים שבהם היו רוצים לגדול לתפקיד רבני. הכולל מקבל גם בעלי-בתים המעוניינים בהתחייבות רצינית ללמידה של שמונה שעות שבועיות  
רבני וראשי כולל ליובאוויטש משבחים את הכולל לרבני חב

לקראת פסח, הכולל למד את הסימנים בשולחן ערוך הנוגעים לטבילת כלים והגעלת כלים. לאחר שבועות יחל הכולל ללמוד את נושא הלכות נידה. הלימוד יכלול הכשרה מקיפה בנושא מראות ושימוש במשך כשנתיים. הלימוד ילווה בשמונה עשרה חודשי העמקה ושליטה בסוגיות (טור, בית יוסף, שולחן ערוך ופוסקים יחד עם שימוש נרחב).

הכולל מתכנן מסלול בעברית שיתחיל לאחר שבועות, בעזרת השם ללמוד הלכות נידה. אנו נרגשים מאוד לחלוק עמכם את דבריהם של פוסקי ההלכה המובילים בחב"ד על הכולל.


הרב גדליה אוברלנדר שליט"א, רב 'היכל מנחם' מונסי ודיין ועד רבני ליובאוויטש:

"הבשורה של הכולל הזה מרגשת אותי מאוד... במשך שנים, ראיתי והרגשתי שיש מחסור בכוללים ומורי הוראה בליובאוויטש. יש רק קומץ קטן של רבנים זמינים לענות על שאלות לכל קהילת ליובאוויטש. זה מאוד מלחיץ עבור הרבנים; זה לא הוגן עבורם וזה לא הוגן עבור הקהילה! אני מקבל 'מראות' שנשלחים אליי במשלוח לילי מכל רחבי העולם. זה לא דבר נורמלי. אנשים צריכים רבנים מקומיים שיכולים לפסוק! אם יש לך שאלה ביום השביעי, מה אתה הולך לעשות? אין צורך להזכיר את דברי חז"ל על דחיית ליל הטבילה אפילו ביום אחד (יהושע בן נון נענש על כך).

רוב השלוחים בימינו, היו בכולל רק שנה או שנתיים ולא שולטים ביסודות הרבנות (ידיעה מעשית בפסיקה). אם אפשר להתחיל את הכולל הזה לרבנות, זאת תהיה זכות גדולה לרבים, שיהיו רבנים שישבו שמונה שנים או יותר ויתמחו בסוגיות הללו. אני מאחל ומקווה שיהיו תומכים שיראו את החשיבות העצומה של הכולל הזה והם יעזרו לכם להגשים את היוזמה הזאת!"


הרב זושא ווינר שליט"א, ראש ישיבות תומכי תמימים ליובאוויטש 'חובבי תורה' ודיין ועד רבני ליובאוויטש:

"לייסד כולל לשלוחים, שיאפשר להם להשיג רמה גבוהה יותר של לימוד ביורה דעה, אבן העזר והלכות שבת, כמו גם תחומים נוספים באורח חיים, זה רעיון יוצא מן הכלל! שיהיה מישהו נוכח במקום שיכול לפסוק בשאלות, תהיה לכך השפעה כבירה על הקהילה. הדבר גם יאפשר לשלוחים לקבל יותר הערכה מקהילותיהם ולמסור שיעורים ברמה הרבה יותר גבוהה".

הרב ישראל רוזנפלד שליט"א, השליח הראשי במערב פנסילבניה, רב קהילת ליובאוויטש בפיטסבורג ודיין ועד רבני ליובאוויטש:

"זהו הישג בלתי יאומן עבור חב"ד! קהילות רבות גדלו כל כך יפה, אך כמות האברכים שמקדישים את הזמן הראוי ללימודי רבנות מוגבל מאוד. אחרי שלמדתי בכולל שנתיים, הרבי עודד אותי ללמוד עוד שנתיים. הרבי אז התבטא "ממנו יראו וכן יעשו רבים", שרבים צריכים ללמוד ממך ולעשות אותו דבר. בעיניי, אין ספק שהרבי תומך בכולל כזה!"

הרב יוסף ישעיה ברוין שליט"א, חבר בית דין קראון הייטס:

"שלוחים רבים, העוסקים בעבודות השליחות והרבצות היהדות, מגלים שהגדרת התפקיד שלהם כוללת גם מעורבות בתחומי הלכה רבים. לכן, ייסוד כולל המאפשר פסיקת הלכה למעשה, (לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא) מבלי לגרוע משליחותם העיקרית, זה רעיון אדיר, שהיה צריך להתממש מזמן!

הכולל יאפשר לקהילות קטנות להשתמש בכישרונות מקומיים, רב מקומי, לפסיקת הלכה עבור יהודי אזור שליחותם. ראוי לציין, והדברים ברורים מאליהם ומובנים בתוך תהליך ההכשרה של הכולל, שיש להפנות שאלות קשות לפוסקים מנוסים יותר המתמחים בתחום. לרעיון הזה יש תקדים בתורה. יתרו הציע שלכל קהילה קטנה יהיה רב משלה (שרי אלפים, שרי מאות, שרי עשרות) ורק השאלות הקשות יובאו למשה רבינו.

הרבי התרעם, לא פעם, על העובדה שדגש מועט כל כך ניתן ללימוד הלכה מעשית, והיה מוטרד מהעובדה שאין לנו מספיק רבנים. הרבי דיבר על שתי המטרות של האדמו"ר הריי"צ: האחת הייתה הקמת חינוך בסטנדרטים הגבוהים ביותר (על טהרת הקודש). השנייה הייתה, הכשרת מורי הוראה. לכולל הזה מגיע שנעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לתמוך בו! אני מעודד אנשים להירשם לכולל!"

הרב ברוך הרץ שליט"א, רב קהילת ליובאוויטש בשיקגו, אילינוי:


"אני מרגיש בצורה חזקה מאוד, שהכולל הזה יעזור מאוד לאלפי אנשים (בצורה מוחשית!) בחסידות חב"ד - גם לשלוחים וגם לאנ"ש. יש קהילות חדשות בכל מקום. הכולל יסייע בהכשרת רבנים לסייע לקהילות הללו. הדבר ירומם את רמת שמירת ההלכה והיהדות. אנשים יבינו שאנו מנהלים את חיינו על פי ההלכה".

הרב לוי יצחק רסקין שליט"א, דיין קהילת ליובאוויטש בלונדון, בריטניה:

"בהתחשב במספר הרבנים ביחס לאנ"ש, אני מרגיש שהמצב הזה מאוד לא מספק. אם לשפוט לפי כמות השאלות שמגיעות אליי. בגלל עלויות המחיה, רבים מאנ"ש עוברים לאזורים קטנים יותר ופחות צפופים. אני חושב שלכל קהילה, אפילו 20-30 משפחות, צריך להיות רב שמסוגל ויכול לפסוק. הוא צריך לא רק להיות מסוגל לשאת נאום טוב ולהתוועד, אלא שהוא בהחלט צריך להיות מסוגל לפסוק במראות, אבלות ותחומים חשובים אחרים. הכולל זה יכול לספק את המסגרת שבה ניתן לרכוש את הידע הדרוש. אני חושב שהמבניות של הכולל לא תסולא בפז! התוכנית לשימוש שיש בכולל הזה חיונית!"

הרב לוי ויינברג שליט"א, ראש כולל ורב ביוהנסבורג, דרום אפריקה:
"הגמרא במועד קטן (ו', א.) אומרת "צורבא מרבנן דאיכא במתא כל מילי דמתא עליה". אין מקום שזה יותר נכון מאשר אצל שליח שמוצא את עצמו בעיירה ללא מוסדות ראויים. אין בית דין, אין רב מורה הוראה. פתאום, אחרי כמה שנים מוצלחות, השליח מגלה שהוא עצמו צריך לפסוק בכל מיני שאלות הלכתיות עבור הקהילה שלו. היוזמה הזו הכרחית ביותר ושימושית ביותר!"

הרב מנדי כהן שליט"א, רב ושליח בסקרמנטו, קליפורניה: 

"אני כל כך מתרגש מהכולל הזה. זה כבר היה צריך להיות מזמן. בלי עין הרע, קהילת ליובאוויטש צומחת בצעדי ענק. אני מקבל שאלות מכל העולם. ככל שנוכל להכשיר יותר רבנים שיעזרו לענות על שאלות, זה יהיה נהדר. זהו רעיון אדיר."

הרב משה קסלמן שליט"א, רב ושליח בלוס אנג'לס קליפורניה:

"הכולל הזה נראה מדהים! זהו מיזם חיוני וחשוב ביותר! תודה רבה שהקמת את זה. זוהי מלאכת קודש מהמעלה הראשונה".

הרב חיים הלל רסקין שליט"א, רב קהילת חב"ד בפתח תקווה וראש הכולל לרבני חב"ד:

"ברוך השם, עולם השליחות הולך וגדל. שלוחים חדשים יוצאים מדי שבוע. ברגע שקהילה צומחת סביב השליח, השליח עצמו צריך לגדול גם כן. השליח צריך לגדול בתורה ובהלכה. כאשר מקרבים מישהו ליהדות, בהתחלה לומדים איתו את ההלכות הבסיסיות. ככל שהם גדלים ומתקרבים, השאלות הופכות יותר רציניות והשליח צריך להיות מצוייד בתשובות הנכונות ובהדרכה המתאימה. יש הרבה מאוד בעלי תשובה שמתחילים אצלנו, אבל מתקדמים מהר מאוד. כדי שהשליח ישאר המנהיג הרוחני שלהם, השליח צריך להיות מסוגל לתת הדרכה וללמד ברמה הנדרשת. הכולל יהפוך שלוחים לרבנים ויעניק להם את היכולת להפוך לפוסקי הלכה ראויים בקהילותיהם ולהרחיב את פעילותם".


הרב חיים שפירא שליט"א, מנהל ישיבת תומכי תמימים, מוריסטאון ניו ג'רזי:

זה כל כך חשוב וכל כך הכרחי. כולם מבינים את הצורך. יש כל כך הרבה קורסים מזורזים שעושים כל כך מהר. הם לגמרי לא מספקים. כדי לדעת כיצד לפסוק בשאלות, צריך שימוש כראוי ולמידה נכונה. ההכרח הוא ממש אדיר. אני בקשר עם שלוחים ואברכים ברחבי העולם. אני יודע שהצורך ברבנים מקומיים, נאמנים ומלומדים, הוא מאוד הכרחי. יש לי תחושה שרבים מהרבנים הקיימים, ישמחו לרענן וללמוד בעיון את הסוגות הנלמדות באמצעות שיעורים.


>>לחץ כאן למידע נוסף על הכולל ולהרשמה<<
 


במייל הזה ניתן לפנות אל מנהל הכולל, הרב בצלאל בסמן, אם יש לכם שאלות נוספות - rabbibbassman@gmail.com


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.