שניאור דייטש | יום א' סיון ה׳תשפ״ג 21.05.2023

ג'נסיס: היא פה, בגדול, ואין לה כל כוונה להצטנע

בארה"ב רואים את הג'נסיס, והרבה: כל מי שביקר שם ראה לבטח את רכבי ג'נסיס חונים לרוב ברחובות קראון הייטס החב"דית | כמה נתונים על הרכב החדש שהגיע לארץ בן השבעה מקומות ישיבה, בעל מנוע טורבו-דיזל עוצמתי ושקט, עם מרחב פנימי מפנק. והכי תופתעו מנתוני צריכת הדלק
ג'נסיס: היא פה, בגדול, ואין לה כל כוונה להצטנע

איננו זוכרים מתי עשינו את זה בפעם האחרונה אבל במבחן הזה נתחיל מהסוף: ג'נסיס GV80 הוא מוביל שבעת הנוסעים האולטימטיבי. הוא חף מכל פגם, נקי מקמצוץ טענה ומקבל ציון 100 בכל פרמטר.

זהו, אחרי שפרקנו נעבור לעיקר, עם הקדמה נוספת למי שאינו מכיר את החברה ואיזה מכונית הצטרפה אלינו הפעם לסיבוב. ג'נסיס היא חטיבת היוקרה של יצרנית המכוניות הדרום קוריאנית יונדאי, אך היא מבדלת את עצמה ומתנהלת כחברה עצמאית. זה אומר שהיא מתנהלת לבד, מיוצרת במפעלים אחרים ונמכרת כמובן תחת מותג אחר ובאולמות תצוגה ייחודיים. אם זה מוכר לכם, אז ג'נסיס מנסה למעשה לחקות את כברת הדרך שעשתה לקסוס – חטיבת היוקרה של טויוטה, שהיום לא מוזכרת איתה באותה נשימה וכבר בידלה עצמה כחברה עצמאית. אם כבר משווים בין שתי החברות, אז בעוד הלקסוס מנסה להיות שמרנית ומאופקת, הג'נסיס משחקת על כל הקופה. היא פה, בגדול, ואין לה כל כוונה להצטנע.

בארה"ב רואים את הג'נסיס, והרבה, וכל מי שביקר שם ראה לבטח את רכבי ג'נסיס חונים לרוב ברחובות קראון הייטס החב"דית.

המתחרות שלו, לפחות בארץ הן בעיקר גרמניות. קדילאק XT60 האמריקאית, רכב טוב בפני עצמו נמצא הרבה מתחתיו ועולה כמחצית ממנו. כך נשארנו עם הגרמניות – אאודי, מרצדס וב.מ.וו. עבור אחוזים ניכרים מהקוראים שלנו שאינם משתמשים בתוצרת גרמנית אין פה שאלה בכלל. ובכלל, מה שמשחק פה בעיקר זו האלגנטיות, ואותה לא תמצאו בגרמניות.

אגב, בשנתה הראשונה של החברה בארץ היא מכרה כ-550 מכוניות שונות מתוצרתה, וזה המון. לקסוס, בשנותיה הראשונות בארץ מכרה פחות מכך במשך כמה שנים, עד שהצליחה למשוך את תשומת ליבו של הנהג הישראלי.

*

המראה של ה GV80משובב נפש. הוא מפואר ושופע. אמריקאי. מרשים. גונב את כל תשומת הלב. הגריל הענק, הפנסים, פסי הכרום מבחוץ בצד, הגלגלים, הסמל העוצמתי (אגב, רבים חושבים שזה בנטלי) עושים את העבודה.

כניסה פנימה מגלה חלל אדיר ועשיר. יש פה מושבי עור אמיתי בצבע חום ותא נוסעים בצבע דומה משולב בפיסות עור שחורות ונגיעות כרום רבות. ההגה מאוד מרשים, גדול ויוצא דופן. מסך המולטימדיה הרחב מרשים בתורו.

מיותר לציין שלא תמצאו כאן מוט הילוכים אלא חוגה, וחוגה נוספת כבורר מצבי נהיגה ועוד אחת עבור גלילת האופציות במסך המולטימדיה.. ובכלל, הכול פה אלקטרוני, גם הלחצנים של המגזן, גם הכיוונון שלו וגם החימום של הכיסאות למשל.

כסאות, או נכון יותר לומר כורסאות העור מתכוונות חשמלית ועם זכרונות, ובכיסא הנהג מצאנו לשמחתנו אופציה למסאז' – עם אפשרות לבחירה באזורים שונים של הגב או בכולו. עוד בהקשר זה גילינו שהכיסא, כמו ברכבי יוקרה אחרים מתקרב להגה – ומקרה אתכם אליו - אחרי שתתניעו, ומתרחק ממנו כדי שתוכלו לצאת בקלות, כשתכבו אותו.

הלחצנים של כל כיסא מתכוונן חשמלית נמצאים בתחתית צידו השמאלי. כיוון שמדובר בכמה לחצנים שונים שעלולים לבלב אתכם ולגרום לכם לקדם את הכסא במקום בסך הכל להסיט את משענת הגב, בג'נסיס הבריקו ונתנו אופציה שמציגה על המסך את הלחצנים האמורים ובאיזה מהם אתם נוגעים.

 

הפיצ'רים ומערכות הבטיחות כמובן רבים ומלאים. "פעם קראו לזה 'חוויית נהיגה'. אנחנו התאמנו את זה לעולם של 'חוויית משתמש" מתגאים בחברה. "מאות טכנולוגיות, חיישנים וממשקים מתקדמים שמתחברים יחד כדי לשדרג את הנסיעה שלכם, ומה שהכי חכם – זה שהרוב קורה מבלי שצריך לעשות דבר".

מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת ותיקון סטיה מנתיב - כולל איתותים על מחשב הדרך, מערכת 'אוטו הולד', מערכת בלימה אוטונומית, איתות 'שטח מת' במראות הצד, מצלמת רוורס 360 מפוצלת מזוויות שונות שכוללות צילום קדמי של המתרחש בחזית הרכב בכל יציאה לנסיעה, והקרנת מצב הנתיב אליו תרצו לפנות על גבי מסך הדרך שלפניכם, בכל פעם שתפתחו את הווינקר טרם פנייתכם לאחד הנתיבים.  

כמובן שמצאנו גם גג פנורמי וגג נפתח, דלת תא מטען חשמלית, כסאות מאחור מתכווננים חשמלית וניתנים לקיפול גם מתא המטען, לוח שעונים דיגיטלי, הסטת הכסא שליד הנהג ממושב הנהג והגה מתכוונן חשמלית פנימה והחוצה, למעלה ולמטה.

אבל זה לא העיקר. הכל כאן מהוקצע, הכל אמריקאי, והכל בעיקר מאוד מאוד נוח ושופע. מושבי עור למשל ניתן למצוא ברכבים רבים, אבל כאן הם מאוד נוח. אחרת. קשה לקום מהם.

כל אלו כמובן מתנקזים לסעיף אחד – חווית הנהיגה. אז מאוד הופתענו לגלות שמדובר במנוע טורבו-דיזל, כי הטרטור, אפילו הקל, שאמור להיות במנועים כאלו לא מורגש בכלל. לפני שניגע במספרים רק נספר לכם שלאחרונה בחנו כאן את פורד אקספלורר XT עם המנוע האדיר ואחד החזקים ביותר בארץ – כזה שהרעיד לנו את הלב, אז על הנייר הפורד יותר חזק, אבל הוא "בהמה". פה יש אלגנטיות.

המנוע בנפח 3 ליטר מצויד ב-278 כוחות סוס ומומנט אדיר של 60 קג"מ המושגים כבר ב1,500 סל"ד. זה מנוע חזק מאוד שעושה עבודה נהדרת שקשה לתאר. הנסיעה כאן מהממת והתחושה שתקבלו היא של ריחוף על הכביש, בכל מתאר שתבחרו. ומעבר לכוחניות שלו

אבל חכו כי זה לא הכל. צריכת דלק כאן שוברת שיוויון בפני עצמה. כשסחטנו את דוושת הגז ונהנינו מכל רגע של גרגור שעלה מהמנוע העוצמתי הזה, התלבטנו האם הוא ישתה ליטר דלק לכל 6 קילומטרים, או שמא 8לכל . בפועל, מנוע הדיזל האימתני הזה צריך דלק לכל כמעט 11 קילומטרים!

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.