COL | יום א' סיון ה׳תשפ״ג 21.05.2023

המחבר העניק את הספר 'דבר מלכות' לחתן הרב קנייבסקי

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין הרב מנחם מענדל עזאגווי, מחבר הספר 'דבר מלכות' לחתנו של הרב חיים קיינבסקי ע"ה, הרב יצחק קולודצקי, נשיא רשת הכוללים 'מטר השמים' בפרדס כץ | העניק הרב עזאגווי את הספר בו חידושים וביאורים בהלכות מלכים פרקים י"א – י"ב, המלקט ומסדר את החידושים וביאורים של הרבי בהלכות מלך המשיח ברמב"ם
המחבר העניק את הספר 'דבר מלכות' לחתן הרב קנייבסקי

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין חסידי חב"ד לחתנו של הרב חיים קיינבסקי ע"ה, הרב יצחק קולודצקי, נשיא רשת הכוללים 'מטר השמים' בפרדס כץ, קיבל בנועם רב את הספר דבר מלכות חידושים וביאורים בהלכות מלכים פרקים י"א – י"ב, ספר נפלא שמלקט ומסדר את החידושים וביאורים של הרבי בהלכות מלך המשיח ברמב"ם.

את הספר קיבל מהמלקט של הספר הרב מנחם מענדל עזאגווי, מגיד שיעור בישיבה ובקהילת חב"ד טורונטו, יחד עם הרב אברהם מן, משפיע בישיבת חב"ד בטורונטו. שניהם דיברנו בלימוד בעניני הלכה ובפרט בהלכות מלך המשיח.

 

הרב עזאגווי הציג בפניו גם את הקובץ דבר מלכות חידושים וביאורים בהלכות מלכים פרקים יא-יב שנתקבל מידיו הק' של הרבי, הוא עיין בלשונו הק' של הרבי (שנדפס בפתח דבר לקובץ דבר מלכות מידיו הק') "הדרך הישרה לזרז את ביאת משיח צדקנו בפועל ממש הוא ע"י שכאו"א יוסיף בלימוד התורה בכלל ובמיוחד בעניני משיח וגאולה".

הרב קולודוצקי אמר על הספר דבר מלכות: "החפץ חיים מבאר שכל חלק בתורה שמבררים זהו כמו הפרחים של התורה, וכתוב "פרחי' ממנו היו" שהפרחים הם לא רק הוספה על התורה אלא ממש חלק של עצם התורה, ובפרט בחלק ברמב"ם שאין בו הרבה מפרשים על שני פרקים אלו, אז חייבים לומר לשבחו שלך (המלקט) שמקום הניחו לך להתגדר בו.

לקב"ה יש את השלוחים המיוחדים שלו לכל דבר, יש לך מצוה מיוחדת שהזדמן לך מן השמים לפרש פרקים אלו, שאר המפרשים לא פירשו בפרקים אלו ואתה זכית לחבר חיבור שהוא פירוש על פרקים אלו, והסיבה הוא כי לכל דבר יש הזמן שלו."

המלקט הרב עזאגווי אמר שכתוב בסוף מגילה "משה תיקן להם לישראל לדרוש הלכות החג בחג" ומכיון שדוקא כעת אנו נמצאים קרוב ממש לגאולה לכן דוקא כעת נעשה חיבור לבאר פרקים אלו.

 והוסיף ששמע בשם חמיו של הרב קולודוצקי הרב חיים קיינבסקי ע"ה ששנה זו מסוגלת ביותר לגאולה כיון שזהו מוצאי שביעית בן דוד בא. על כך אמר הרב קולודוצקי "אחכה לו בכל יום שיבא", חתם הרב עזאגווי: אכן, הרמב"ם מדגיש שהצפי' בכל יום לגאולה הוא דבר עיקרי ועד "מי שאינו מחכה לביאתו.. כופר בתורה ובמשה רבנו". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.