| יום א' סיון ה׳תשפ״ג 21.05.2023

הכולל העולמי החדש לרבני חב"ד פותח את שעריו לדוברי עברית

הכולל החדש לשלוחים ומנהיגי קהילות חב"ד, החל את מושב הפתיחה שלו בהשתתפותם של למעלה מ-75 משתתפים - רבנים מרחבי העולם. הכולל הוירטואלי, שיפעל במסלול של שמונה שנים, הינו פרויקט משותף של בית המדרש לשלוחים ביוזמת 'מרכז 302' והכולל לרבני חב"ד. מטרת המיזם, להעצים את רבני ההווה והעתיד ולהטמיע בקרבם הבנה מעמיקה ומתקדמת של עולם ההלכה וההוראה   
הכולל העולמי החדש לרבני חב

מושב הפתיחה של הכולל, החל בדבריו מעוררי ההשראה של הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך, שעודד את המשתתפים לדבוק במחויבותם העצומה להגשמת משאלות ליבו של הרבי ללמוד תורה אליבא דהילכתא.
 

הרב הדיין חיים רסקין, רב קהילת חב"ד בפתח תקווה וראש הכולל, שיבח את המשתתפים על מסירותם הרבה למען צמיחתם בלימוד ההלכה ולמען הענקת שירות טוב יותר לציבור. בדבריו, הוא ציין את התוועדות יו"ד שבט שבה הרבי דברי על קריאתו של הרבי הריי"צ להקים מוסדות להכשרת מורי הוראה, תוך הדגשת מטרת הכולל לרבני חב"ד לאפשר למשתתפים לפסוק הלכות בפועל מתוך הבנה עמוקה ולאחר שימוש כדין. "שלוחים ומנהיגי קהילות חב"ד מזדרזים להצטרף לכולל שמשנה את פני מוסד הרבנות בליובאוויטש," סיכם.
 

הרב מרדכי פרקש, שליח ומו"צ בבלוויו, וושינגטון, וחבר ועד הרבנים של הכולל, דיבר על חשיבותה של התוכנית. "הייתה לי הזכות לקחת חלק בתוכניות רבות לעזרת רבנים, אך מעולם לא ראיתי תוכנית לימודים כה רצינית לצמיחה ברבנות", אמר הרב פרקש.
 

בימים אלו, חברי הכולל לומדים את הלכות טבילת כלים והגעלה, ויחלו בלימוד מעמיק לאורך 18 חודשים בהלכות נידה לאחר חג הפסח. התוכנית תשלב מערך שימוש ייחודי, שיאפשר לשלוחים להפוך למומחים בהלכות נידה באמצעות לימוד היסודות במהלך מספר ימי עיון שיערכו בקראון הייטס. לאחר מכן, השימוש יימשך על פני תקופה של שנתיים באמצעות מערכת דיוור חדשנית שפותחה על ידי הכולל.
 

הרב טוביה קסימוב, סגן ראש הכולל, הדגיש את החשיבות של למידה לרבנות לאורך כל החיים. הוא מסר שיעור מעמיק בחמשת הסעיפים הראשונים של סימן ק"כ ביורה דעה, החל מניתוח הגמרא, הראשונים, הט"ז והש"ך, רבי עקיבא איגר, האדמו"ר הזקן, ועוד רבות.
 

הרב בצלאל בסמן, מנהל הכולל, סיפר על הכבוד וזכות להיות שותף עם הרב קוטלרסקי ובית המדרש לשלוחים של 'מרכז 302' העומד בראשות הרב מענדל חייטון ועוסק בהענקת סיוע ותמיכה לקהילה העולמית של השלוחים וליהדות ברחבי העולם.
 

היוזמה החדשה היא עדות למחויבותה של קהילת חב"ד להענקת הכשרה מתמשכת וסיוע לרבניה. באמצעות שיתוף הפעולה עם רבנים ומוסדות רבים, עתיד הכולל לרבני חב"ד להפוך למוסד מוביל להכשרת רבנים. כפי שאמר הרב קסימוב, "לימוד רבנות הוא עבודה לכל החיים". הכולל לרבני חב"ד, מעניק את הכלים כדי להפוך את העבודה לקלה יותר ומספקת יותר עבור משתתפיה.
 

הכולל פותח כעת את ההרשמה לזמן החדש, שיחל לאחר חג השבועות. ההרשמה תיסגר ביום רביעי.
 

הקישור הבא מעניק דוגמא מהשיעורים והחומרים המוצעים לתועלת המשתתפים במהלך שבוע למידה בכולל.
 

כאן ניתן להירשם לסמסטר החדש.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.