שניאור דייטש | יום כ"ו אייר ה׳תשפ״ג 17.05.2023

דיון אמוציונלי בוועדת הרווחה על התינוק שנלקח ממשפחתו

דיון בכנסת על לקיחת הפעוט החרדי: בעקבות המחדל החמור, בו תינוק בן כחודש נלקח מהוריו על ידי הרווחה בגלל חשד שווא להתעללות | יו"ר וועדת הרווחה ח"כ אייכלר הודיע כי יקדם יחד עם ח"כים נוספים הצעת חוק שהוצאת ילד מחזקת הוריו תחייב החלטה של שלושה שופטים לפחות | ח"כ אבי מעוז הציע בדיון להקים ועדה פרלמנטרית חסויה שתפקח על פעולותיהם של העובדים הסוציאליים
דיון אמוציונלי בוועדת הרווחה על התינוק שנלקח ממשפחתו

דיון בכנסת על לקיחת הפעוט החרדי: בעקבות המחדל החמור, בו תינוק בן כחודש נלקח מהוריו על ידי הרווחה בגלל חשד שווא להתעללות –  התקיים  היום (רביעי) דיון אמוציונלי במיוחד בוועדת הרווחה בראשות ח”כ ישראל אייכלר.

הפעוט – כיום בן שנה וחודשיים – נלקח ממשפחתו שלושה שבועות לאחר הלידה בשל חשד להתעללות. עד היום, למרות שהוכח שהחשד לאלימות שגוי והפעוט סובל ממום גנטי נדיר הגורם לו לשברים ודימומים שונים בגופו, התינוק מוחזק במשפחת אומנה חסויה.

לפי החוק, במקרה של ניתוק ילד מהוריו ברירת המחדל היא להעבירו לקרובי משפחה – דבר שלא נעשה בתיק זה.

בפתח הדיון ביקש יו”ר הוועדה ח”כ ישראל אייכלר מהמשתתפים ומצוות המצלמות, שלא לתעד את המשתתפים בדיון, כדי שלא לחשוף פרטים האסורים על פי החוק.

על אף שכלל הגורמים זומנו לדיון, פקידי הרווחה שטיפלו בתיק המדובר נעדרו מהדיון.

ח”כ אליהו ברוכי שיזם את הדיון, זעם על היעדרותם ואמר: “אנחנו מתחילים את הדיון עם טיוח מראש. זה זלזול בכנסת וחמור הרבה יותר, נכונות להתעלל במשפחה ללא שום בדיקה. לא באנו להטיל דופי בכלל עובדי הרווחה. פקידת הסעד במקרה זה פעלה מתוך בריונות, ניצול פירצות החוק לטובתה וייתכן שאף בניגוד לחוק”.

לאחר שהתלהטו הרוחות ונציגי הרווחה אמרו שהם לא יכולים לקיים דיון לגופו של מקרה, הורה יו”ר הוועדה ח”כ אייכלר על המשך הדיון בדלתיים סגורות, בהשתתפות חברי הכנסת ונציגי הרווחה בלבד.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל אייכלר הורה במהלך הדיון לפקידי הרווחה, כי לאור הפסיקה הראשונית של בית המשפט לפיה ההורים זכאים לקבל חזרה את הילד – הוועדה מצפה שיגיעו להסדר עם המשפחה באופן מידי, על החזרת הילד למשפחתו.

אייכלר הבהיר, כי באם לאו, יתקיים דיון המשך עד שהעניין יבוא על תיקונו.

אייכלר הודיע כי חברי הכנסת יגישו הצעת חוק שהוצאת ילד מחזקת הוריו תחייב החלטה של שלושה שופטים לפחות.

ח”כ ברוכי אמר בסיום הדיון: “תיקונים ופתרונות בחוק כדי שמקרה כזה לא יישנה, חובה עלינו לחוקק. אבל את העוול הנוכחי אפשר לתקן כבר היום. ברגע זה ממש אם הגורמים הרלוונטים שאני מנוע מלנקוב בשמותיהם, יצליחו להודות בטעות הטראגית שלהם ולהשיב את התינוק להוריו המקסימים”.

ח”כ אבי מעוז הציע בדיון להקים ועדה פרלמנטרית חסויה שתפקח על פעולותיהם של העובדים הסוציאליים. לדבריו, “אנחנו מדברים על מקרה ספציפי, אבל צריכים לקחת ממנו את הדוגמה. תפקידנו כחברי כנסת הוא לבקר את רשויות המינהל. כשמבקשים לבקר למשל בוועדת חוץ וביטחון יודעים איך לעשות זאת ויש את הדרכים, כולל דיונים בדלתיים סגורות את עבודת הממשלה.

“פקידות הסעד הן חלק מעבודת הממשלה ותפקידנו לבקר אותן. אני מכיר באופן אישי מקרה של החלטות שרירותיות לחלוטין של פקידות הסעד. אכן נושא מאוד טעון.

“אנחנו צריכים לצאת מפה עם תוצאה שיש איזשהו מנגנון, או ועדה לפיקוח על הנושא הזה עם סמכויות לקבל עדויות מהציבור וגם לקבל החלטות ביחס לעובדים הסוציאליים. בסופו של דבר במרכז הדיון צריכה להיות טובת הילד”.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.