COL | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ג 16.05.2023

השיחה המופלאה תונגש לרבבות יהודים בחג השבועות

בשיחה נדירה ביותר, לאחר שחזרו מהתהלוכות בחג השבועות בשנת תנש"א, ביאר הרבי את דבריו הק' של הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא והמשיך לבאר זאת עוד פעמיים נוספות | השנה השיחה עובדה על ידי מכון באהלי צדיקים לקהל הרחב לכבוד חג השבועות תשפ"ג
השיחה המופלאה תונגש לרבבות יהודים בחג השבועות

בשיחה נדירה ביותר לאחר שחזרו מהתהלוכות בחג השבועות בשנת תנש"א, ביאר הרבי את דבריו הק' של הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא והמשיך לבאר זאת עוד פעמיים נוספות. השנה השיחה עובדה על ידי מכון באהלי צדיקים לקהל הרחב לכבוד חג השבועות תשפ"ג.

כידוע מידי שנה במוצאי יום הראשון דחג השבועות חוזרים אלפי חסידי חב"ד מ"התהלוכה" בו הולכים לדבר בדברי תורה ולשמח במאות בתי כנסיות ובתי מדרשות ברחבי ניו יורק, כפי תקנתו הקדושה של הוד הרבי. בעת החזרה של החסידים מהתהלוכה עומד הרבי בפתח בית הכנסת ב-770 ומקבל את כל החוזרים מהתהלוכה ואומר בפניהם שיחת קודש מיוחדת.

בחג השבועות תנש"א, הפעם האחרונה ששמענו לעת עתה את דבריו הקדושים של הוד הרבי בחג השבועות הוא פתח בדבריו הקדושים של הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא בעל ה'מאמר מרדכי' בעניין חג השבועות והקשרה לגאולה עם הגימטריא של הרה"צ מנדבורנא ש"נמי לכם" בגימטריא קץ" וביאר זאת בעומק נפלא ביותר. ומעניין לציין שהרבי חזר על דברי תורתו של הרה"ק מנדבורנא ב' פעמים נוספות: ביחידות לאורחים לאחר חג השבועות - י' סיון דאותה שנה, ובשבת פרשת נשא י"ב סיון בסיום ימי התשלומין, מה שמראה על חשיבות הדברים באופן מיוחד.

שער הספר 'מאמר מרדכי' עם דבריו


 

דבר נפלא ביותר: מדבריו הקצרים והמתומצתים של הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא הנשגבים מבינת אנוש הרחיב וביאר זאת הרבי בעמקות  בהרחבה ובהבנה לברר מקחו של צדיק, כדרך חסידות חב"ד להביא את הנקודות של תורת הבעל שם טוב וחסידות הכללית בהבנה באופן של "לדעת את ה'".

לשם כך אנו מגישים את הדברים ובו יסודות מתורת החסידות הכללית בכלל ותורת חסידות חב"ד בפרט, הקשר לגאולתם של ישראל ואיך שכל הנ"ל משתקף בזמן 'מתן תורתנו'.

תוכן הדברים מעובדים מתוך השיחות כפי שהגיהם הרבי והם על אחריות חברי המערכת בלבד.

בסוף החוברת הובא קטע מעניין מתוך יחידות של האדמו"ר מנדבורנא אצל הרבי בפסח שני תשמ"ג בדיוק לפני 40 שנה בעניין ספירת העומר והמצוות והשפעתם על הגאולה.

יו"ר מכון באהלי צדיקים הרב שבתי ויינטראוב אומר כי "מדובר בשיחת קודש מופלאה ביותר על קץ הגאולה והקשר הפנימי לחג מתן תורה, ובפרט הביאור של הרבי על רקע דבריו של בעל המאמר מרדכי מנדבורנא, על הצורך להתעסק ולגלות בעולם את עניין הגאולה ולהתפלל על קץ הגאולה שבזה תלוי השלימות של התורה והעולם.  מוסיף הרב ונטראוב: "אנו מפיצים את השיחה להדפסה כדי שכל אחד יוכל להדפיסו לחלוקה בבתי כנסת או לתהלוכות הקודש בכל אתר ואתר, וזכות הרבים אין לתאר בהפצת דברי קודש אלו הנוגעים לגאולתם של ישראל וקירוב בין כל חלקי הציבור לנקודת כל הנקודות הבאת הגאולה השלימה."

ניתן להוריד את הקובץ ולהפיצה וכן קובץ להדפסה לכל המעוניין וזכות הרבים תעמוד לכל מפיצי השיחה.



להורדה ולהדפסה - לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.