COL | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ג 16.05.2023

קונסול ישראל בפריז ביקר בבי"ס חב"ד הגדול ביותר באירופה

קונסול ישראל בצרפת מר פטריק אלאלי ביקר בבית ספר "בית חיה מושקא" בפריז | את הביקור ליוו הרב בנימין מרגי מנהל בית הספר, הרב לוי אזימוב והרב מענדל אזימוב – מנהל 'בית ליובאוויטש'
קונסול ישראל בפריז ביקר בבי

במשך השנתיים האחרונות, מכהן מר פטריק אלאלי בתפקיד קונסול ישראל בצרפת. עם ניסיון בינלאומי, הוא מחויב להעניק סיוע משמעותי לאזרחים ישראלים בצרפת.

בצעירותו למד בבתי ספר חב"ד בארץ ישראל, מה שהותיר חותם בל יימחה באישיותו.  תנועת חב"ד השפיעה רבות על נעוריו ועיצבה את חזונו על הקהילה היהודית. ההתלהבות והמחויבות של קהילת חב"ד תמיד הרשימה אותו.

כקונסול, אלאלי תמיד גילה עניין מיוחד בקהילות היהודיות הפעילות של פריז.  בהקשר זה הציע לו ר' מנחם פרז, אחד מאנשי הקשר שלו בתוך הקהילה, לבקר ברובע ה-19 של פריז, רובע מרכזי של החיים היהודיים בבירה הצרפתית.

זו הייתה הזדמנות עבורו לבקר בבית חיה מושקא. משנת 1999 שוכן במתחם זה בית ספר הכולל כיתות גן ועד כיתה ח', גן ילדים עם 80 עריסות, מרכז קהילתי ובית כנסת. חשוב לציין כי בית ספר זה, המשתרע על פני 1,800 מ"ר, הוא בית הספר היהודי הגדול באירופה, המאכלס לא פחות מ-2,000 תלמידים.

הוא התקבל בחום על ידי הרב מנדל אזימוב, מנהל בית ליובאוויטש, הרב לוי אזימוב, וכן הרב בנימין מרגי, מנהל בית הספר התיכון בית חיה מושקא.  האחרון, כמו גם שאר צוות המורים, השקיעו זמן רב להכיר לקונסול מר אלאלי את המתחם כולו.

הקונסול התרשם במיוחד מגודל המתחם, מהארגון הטוב של בית הספר ומהאווירה החמה ששוררת בו. הייתה לו הזדמנות לשוחח ארוכות עם מורה לעברית, מה שאפשר לו להעמיק את הידע שלו על התהליך החינוכי.

גילוי המרכ החינוכי של קהילת יהודי פריז, בית הספר היהודי הגדול באירופה, הותיר רושם עז על מר אלאלי.  הוא שיבח את המחויבות של צוות המורים, את הדינמיות של הממסד ואת איכות החינוך הניתן, תוך הדגיש את חשיבותו של מקום כזה לקשר בין חלקי הקהילה היהודית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.