מנדי ברגר | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ג 16.05.2023

בירת רוסיה: מרכז יהודי חדש מעוצב בצורת תפילין

במרכז 'מעטישי' - מהשכונות הגדולות בפרברי מוסקבה בירתה של רוסיה, נערכה מסיבה מפוארת לרגל השלמת החלק העיקרי בבניין המרכז היהודי הגדול • בנייתו החלה לפני כשלוש שנים, בשנה הקרובה הוא יושלם ויהפוך לאחד המרכזים היהודים המפוארים ברחבי רוסיה
בירת רוסיה: מרכז יהודי חדש מעוצב בצורת תפילין
צילום: לוי נאזרוב

במרכז 'מעטישי', מהשכונות הגדולות בפרברי מוסקבה הבירה, נערכה מסיבה מפוארת לרגל השלמת החלק העיקרי בבניין המרכז היהודי הגדול, שבנייתו החלה לפני כשלוש שנים, ובשנה הקרובה יושלם בע"ה, ויהפוך לאחד המרכזים היהודים המפוארים ברחבי רוסיה.

את המסיבה אירח ראש הקהילה הנגיד מר ברוך בן-ציון גורביץ, השוקד על בניית המרכז, לצד הקמת שכונת מגורים גדולה בשכונה זו, בה כבר מתגוררים יהודים רבים, ולמעלה מעשור נהנים משירותי הקהילה היהודית המתפתחת בשכונה זו.

לאחר תפילת מנחה בהיכל המפואר, סיירו האורחים בכל מבואות המרכז, הכולל אולמות לימוד, מקוואות טהרה, אולם אירועים, ספרייה תורנית, וקיבלו סקירה על השלבים האחרונים של הבנייה, כאשר בסיום המלאכה יקבל הבניין המרכזי תבנית של תפילין - בכדי לעורר בכל רואי הבניין כי שם ה' נקרא עליך.

הציבור כולו הוזמן להתוועדות חסידית לכבוד פסח שני, בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר שליט"א, שפתח את דבריו בציינו לשבח את פועלו של מר גורביץ שלבו פתחו לרווחה לכל קודשי ישראל ועומד איתן למען כלל פעילות הקהילה והחסד לציבור כולו. בהמשך, העניק הרב הראשי שמות יהודיים לשני יהודים שנימולו באותו יום, ובסנדקאות כובד מר גורביץ.

לאחד הנימולים שהוא גם בכור להוריו, נערך פדיון הבן על ידי רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא - חב"ד' הרב יצחק הכהן קוגן, שבהמשך בירך בברכת כוהנים את כלל המשתתפים.

דברים נשא גם רב השכונה הרב יוחנן קוסנקו, ובמשך שעה ארוכה הסב הקהל הרחב לשמיעת דברי תורה וחסידות, בשילוב ניגונים חסידיים, מתוך התעוררות להגדיל את כלל הפעילות היהודית במוסקבה בפרט וברוסיה בכלל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.