מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ג 15.05.2023

אחרי הצתת בית הכנסת: תושבים בשיכון חב"ד בלוד יצאו למחאה

בכניסה לעיר לוד הפגינו היום עשרות מחסידי חב"ד במחאה על אי הטיפול ההולם, לדבריהם, בהצתת בת הכנסת בסוף השבוע בעיר. "נותן גושפנקא לבצע בפעם הבאה אירועים חמורים בהרבה", מסבירים בשכונה | תיעוד וסיקור
אחרי הצתת בית הכנסת: תושבים בשיכון חב
תמונות: באדיבות המצלם

עשרות מחסידי חב"ד תושבי לוד הפגינו היום (שני) מול הכניסה לשער העיר, בעקבות הצתת בית הכנסת החב"די בסוף השבוע שעבר, וכמחאה לאי טיפול מספיק, לטענתם, על ידי הרשויות בנושא.

כזכור וכפי שדווח ב-COL, בליל שבת האחרונה בסביבות חצות הלילה פורעים הציתו את בית הכנסת חב"ד 'אוהל החסידים' בשכונת 'שער העיר' בעיר. אתמול פרסמה המשטרה כי חשוד במעשה נעצר.

יחד עם זאת, בקרב התושבים טוענים כי אין טיפול הולם לנושא. הם מציינים בין היתר הודעת דוברות משטרתית שהתפרסמה לאחר מעצר החשוד, שבה כינו את המקום שנשרף "אוהל ארעי סמוך לבית כנסת" - מה שמעלה כי היחס להצתה אינו כשל הצתת בית כנסת, על רקע לאומני.

ההפגנה בשער העיר, היום


"יש כאן הרבה יותר מכבוד בית כנסת", טוען תושב בעיר ל-COL, "יש פה חיים של אנשים שגרים בשכונה. בפעם קודמת עם בקבוק התבערה וגם בפעם הזו בזכות עירנות ואכפתיות זה נגמר בזול.

"אירוע לאומני שלא מטופל כהוגן, נותן גושפנקא לבצע בפעם הבאה אירועים חמורים יותר בהרבה. וכמובן הופך את השכונה אצל עבריינים למקום לא מוגן שמושך אליו פשיעה. רק בחודש האחרון היו כאן 4 עבירות רכוש וזה הולך ומתעצם".


בית הכנסת שהוצת


כאמור, תושבים בעיר יצאו היום להפגין. בהמשך פרסמו כי הגיעו להבנות עם מפקד תחנת המשטרה, וכי הוא מתייחס להצתה כאירוע הצתה של בית כנסת על רקע לאומני.

"חשוב לנו לחזק את ידי מפקד התחנה ששי שעושה עבור העיר ועבורנו לילות כימים כפשוטו, כולל בערב שבת שהגיע בעצמו מביתו והזעיק את רכזי השבכ האחראיים על טרור לאומני ולא נח עד שהחשוד נתפס, ומטופל בכל חומרת הדין", מסרו בעיר בהמשך.

צפו בתיעוד מהמחאה, היום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.