COL | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ג 15.05.2023

כך חגגו ל"ג בעומר באשדוד בצל המתיחות הביטחונית

אחרי חודשים של הכנות, התהלוכות שתוכננו להיערך במהלך יום ל"ג בעומר לא התקיימו כמתוכנן עקב המתיחות הביטחונית • אבל השלוחים לא ויתרו והגו פתרונות יצירתיים שהביאו את ל"ג בעומר לעשרות אלפי ילדי העיר • כי את השמחה הזאת אי אפשר להפסיק
כך חגגו ל

מה עושים כשהילדים לא יכולים להגיע אל התהלוכה? התהלוכה תגיע אל הילדים!

כבר שנים רבות שתהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד באשדוד הם חלק בלתי נפרד מל"ג בעומר. ההורים והילדים לא מפספסים את החוויה המיוחדת, שמשלבת אטרקציות ותוכניות אומנותיות ברמה גבוהה יחד עם מסורת וגאווה יהודית, לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

גם השנה תוכננו להתקיים 15 אירועים מושקעים ומרשימים בכל רחבי העיר. הכול כבר היה מוכן, כשביום שני בערב, ליל ל"ג בעומר, ישראל יצאה למבצע 'מגן וחץ' וחיסולם של בכירי הגא"פ בעזה. חלק מהאירועים הספיקו להתקיים בליל בל"ג בעומר, לפני פרוץ המתיחות, אבל מה עושים עם האירועים הרבים שתוכננו להתקיים למחרת?

שליחי חב"ד באשדוד לא ויתרו והגו מיידית שלל פתרונות יצירתיים שהתבררו כהצלחה מדהימה:

יוצרים תהלוכה - מבצע שיתופים שבו נדרשו ילדי העיר ליצור שלט של 'ואהבת לרעך כמוך' ולשתף ברשתות החברתיות. אלפי שיתופים זרמו בתוך שעות ספורות, ומפגן וירטואלי של אהבת ישראל יצא לרשת.

צפו במקצת מאלפי היצירות >> https://youtu.be/VOYAqlub3lY

 

תהלוכה על גלגלים - שיירת רכבים מקושטים שעליהם נישאו מוצגי יהדות מרהיבים סבבה בכבישים והביאה את השמחה לתושבים. ילדים והורים הריעו ממרפסות וחלונות הבתים והצטרפו לשירה ולפסוקי התורה.

צפו בקליפ הסיכום >> https://youtu.be/1Ome7Ees0dE

גם ברבעים החרדיים התקיימה תהלוכת רכבים מיוחדת, שהביאה לשמחה וריקודים ברחובה של עיר. ילדי תשב"ר הכריזו את שנים עשר פסוקי ומאמרי חז"ל, וזכו בהפתעות משמחות.

השליח הרב מרדכי מנשה לאופר, רב רובע י"א בעיר, קרא להמונים להתחזק בביטחון בה' ויחד עם זאת לשמור על הנחיות הביטחון. הרב לאופר סיים בתפילה שיקויים בנו הפסוק מפרשת השבוע "ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד".

מופע התהלוכה – בתוך שעות ספורות חב"ד העלתה לאוויר הפקה וירטואלית חסרת תקדים, שבמרכזה התוכנית 'הסוד המדליק', בכיכובם של השחקנים אסי ויהונתן מערוץ מאיר ובהפקת אגף 'מבצע חינוך' של צעירי אגודת חב"ד. אלפים הצטרפו לשידור החי של התהלוכה, אמרו את פסוקי התורה והשתתפו בהגרלה נושאת פרסים.

צפו בתכנית המלאה >>  https://youtube.com/live/TOUlOSV4H3Y

והייתה גם תהלוכה אחת, מרגשת במיוחד, שהתקיימה כסדרה: במחלקת הילדים של המרכז הרפואי 'אסותא' נהנו הילדים מתוכנית מושקעת ומהנה לכבוד ל"ג בעומר, בניצוחם של השלוחים במקום הרב צביקי ופנינה גודמן.

כל זה בנוסף לתהלוכות שהספיקו להתקיים בליל ל"ג בעומר, לפני פרוץ המתיחות הביטחונית, בהשתתפות אלפי ילדים שצעדו ברחובה של עיר והתאחדו סביב ערכי מסורת ישראל. הילדים נהנו גם מהפנינג חוויתי, כמו ברובע י', רובע טו ורובע ה', בארגון שליחי חב"ד המקומיים ובסיוע המרכזים הקהילתיים.

"רשב"י ביקש לשמוח ביום ל"ג בעומר, ובמצוותו של הרבי שקרא לאחד ביום זה את ילדי ישראל – זה קרה גם השנה ובגדול. למרות האתגר הביטחוני, הצלחנו לחגוג את היום הזה עם עשרות אלפי התושבים, כי את השמחה הזאת אי אפשר להפסיק!", מסכם הרב שניאור זלמן גודמן, השליח הראשי של הרבי לאשדוד ומנהל המוסדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.