COL | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ג 15.05.2023

התשובה לחיים הכט: השליח שמרכז מאות מתנדבים בשנה

הרשת סוערת בעקבות התבטאות מקוממת של השדרן חיים הכט על פעילות ההתנדבות של נשי חב"ד עם מאושפזים בבתי הרפואה | התשובה מהשטח לא איחרה לבוא: הרב מנדי בקרמן, שליח חב"ד במרכז הרפואי שמיר בצריפין, מציין את הפעילות המדהימה של מאות מתנדבים עם מאושפזים וקשישים ואפילו מלמד עליו זכות | וכמוהו יש עוד רבים וטובים
התשובה לחיים הכט: השליח שמרכז מאות מתנדבים בשנה

הרשת סוערת בעקבות התבטאות מקוממת של השדרן חיים הכט על פעילות ההתנדבות של נשי חב"ד עם מאושפזים בבתי הרפואה.

במסגרת מתקפה על התקציב שאושר בממשלה, שרבב השדרן את הפעילות המדהימה שעושות נשי ובנות חב"ד בבתי הרפואה ולעג לה בציניות.

"תהיו בריאות, הן אומרות לזקנות. והלב, הלב נמס מהמחווה. רוצות להפגין יהדות? בואו לשרת במחלקה ולנקות שירותים. די אתם שם בחב"ד, די עם הפוזות החלולות של יהדות רחומה", אמר בכמה מ'פניניו'.

בתכנית הרדיו שלו היום בצהריים ובעקבות הסערה שנוצרה, הכט לא ממש התנצל על דבריו: "דיברתי מדם ליבי. הטעות היחידה שלי הייתה שהתקציב שהועבר לחרדים הוא 13.7 מיליארד שקלים ולא 12.5 כמו שאמרתי בתחילה ועוד היד נטויה", אמר הכט והמשיך: "אני אוהב חרדים, הם עתיד המדינה ובלבד שהמנהיגים הרעים שלהם ירשו להם לצאת מהגטו ללמוד ולהתפרנס".

*

הרב מנדי בקרמן, שליח חב"ד בבית הרפואה שמיר אסף הרופא בצריפין, נמצא היום כמו שאר כאלף שלוחי חב"ד מכל רחבי הארץ, בכינוס השנתי בניר עציון.

פעולתיו עם המאושפזים הרבים, היא רק מדגם למאות שלוחים אחרים בכל רחבי הארץ, שמסייעים לא רק למאושפזים ובני משפחותיהם אלא גם במעגלי נתינה רחבים הרבה יותר בציבור הכללי.

בין הרצאה מעצימה אחת לרעותה, התפנה הרב בקרמן לשוחח ולהגיב ל-COL על המתקפה הבלתי צפויה.

כיצד אתה מגיב על הטענה שכביכול שלוחי חב"ד רק מחלקים חלות לשבת (כמטאפורה*) ולא באמת עוזרים למאושפזים?

הרב בקרמן: "יש המון דוגמאות בשטח, אתן לך כמה מהן: "לבתי הרפואה מגיעים אנשים בגלל כל מיני סיבות, אם לרגל משהו משמח כמו לידה, או חלילה לניתוחים וה' ישמור גם דברים קשים אחרים ואפילו יש נפטרים.

 

"לפעמים לאנשי הצוות הרפואי אין זמן אפילו לשתות כוס מים"

הרב ברקמן ממשיך: "יש לנו חדרי ארוח, ובהן 6 מיטות לבני משפחה שצריכים ללוות מאושפז והם גרים רחוק. קשה לתאר עד כמה זה מסייע למאושפז שבן משפחה יכול לשהות לצידו, הוא פשוט יבריא יותר מהר. זאת דוגמא אחת. יש לנו את ה'עגלות' של השתייה הקרה והחמה, שאגב התחילו בתקופת ובעקבות הקורונה, שעוזרות לא רק למטופלים ובני משפחותיהם, אלא גם לאנשי הצוות, שעובדים לפעמים תחת עומס בלתי רגיל ואין להם לפעמים אפילו את הזמן לשתות כוס מים.

כשאיש צוות עוצר ושותה משהו חם, זה נותן לו כוח לעמוד בעומס ולתת מענה למאושפזים ולממתינים בחדרי המיון".

 

הרב מנדי בקרמן לצד 'עגלה' המציעה שתיה חמה וקרה במרכז הרפואי. היוזמה החלה בתקופת הקורונה וממשיכה גם כיום (צילום: ארכיון COL)


 

נשמעת טענה שכאילו 'מחפשים חיים קלים' ולא באמת עוזרים בנטל הכבד בבתי הרפואה. מה דעתך על זה?

"יש לנו מאות מתנדבים בשנה, לא דווקא חסידי חב"ד, שמסתובבים במחלקות, משוחחים עם מטופלים, מחלקים מתנות לילדים ועוזרים ככל יכולתם. אנשים שמאושפזים נמצאים לפעמים לבד, ופתאום בא מישהו ומפיג להם את הבדידות, מקשיב להם, זה לא יסולה בפז. מה זה ביקור חולים? חסד אמיתי. אותו חולה מתנתק קצת מהכאב, ולגוף יש יותר כוח לרפא את עצמו.

 

בכל זאת, למרות שאתה מדגיש את הפן החיובי. מה דעתך על ההתבטאויות הקשות, המזלזלות בפעולות ההתנדבות של חב"ד?

"כל אחד מתמודד עם קשיים, לא תפקידנו לשפוט. אנחנו משתדלים לפעול באהבה לכולם וללא משוא פנים: למבקרים, לחולים, לצוות הרפואי, לכולם באופן שווה בשווה. עושים את המקסימום שירגישו הכי נוח שאפשר, באהבה, שמחה וחיוך. והכל בשת"פ מלא עם מנהלי המרכז הרפואי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.