חרדים10 | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ג 15.05.2023

נפטר הרב יצחק נחשוני ז"ל ממייסדי התקשורת החרדית בארץ

JEM
איש התקשורת הרב יצחק נחשוני ז"ל, ממקימי התקשורת החרדית בישראל, נפטר בגיל 69 - לאחר מחלה • מקים 'יום השישי', עורך ובעל טורים פופולריים • בשנה האחרונה הקים והפעיל בית ספר חרדי לתקשורת
נפטר הרב יצחק נחשוני ז
צילום: JEM

ברוך דיין האמת: איש התקשורת הרב יצחק נחשוני ז”ל, ממקימי ומייסדי התקשורת החרדית בישראל, נפטר היום (שני) בגיל 69, לאחר מחלה.

המנוח ז”ל, מוותיקי העיתונאים החרדים, הרבה להתראיין לכלי התקשורת כפרשן חרדי, והוגדר בברנז’ה העיתונאית כ’זקן השבט’.

הוא נולד לאביו, הרב יהודה נחשוני (רזמיבש) ז”ל, מראשי תנועת פועלי אגודת ישראל, עורך עיתון ‘שערים’, מחבר ספרים, והוגה דעות. את מסלול לימודיו החל ר’ יצחק בת”ת מרכז של החינוך העצמאי בבני ברק. בכיתה ה’ עבר ל’ישיבת תל אביב’, וממנה המשיך לישיבת ‘הישוב החדש’.

את דרכו המקצועית התחיל כנער צעיר בעיתון הנוער הדתי לאומי ‘בעצם’, עיתון שנחשב כאליטיסטי ונחשוני ייצג בו את הצד החרדי.

לאחר שסיים את לימודיו בישיבת ‘הישוב החדש’, המשיך ‘זמן’ אחד בישיבת ‘איתרי’ ואז עבר לישיבת ‘חברון’. במקביל, השתלב בתוכניות של מחלקת המסורת ב’קול ישראל’, ואף היה מראשוני העורכים של ‘מצעד הזמירות’ החסידי. בהמשך השתתף גם בתוכנית ‘מנחת ערב’ – תוכנית האקטואליה הדתית הראשונה.

עם זאת, את המקצוענות וההצלחה שלו ככתב וכעורך, זקף בעיקר לתקופת שירותו בגלי צה”ל. היה זה שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, כשנחשוני החליט לנסות את מזלו ולהיות החרדי הראשון שעובר את הבחינות לתחנה הצבאית. הוא עבר אותן בהצלחה, ובמשך 8 שנים שימש ככתב וכעורך בתחנה הצבאית, ובמקביל כיהן בתפקיד דובר הרבנות הצבאית.

מפקד גלי צה”ל דאז, אלון שליו, שמאוחר יותר היה עורך ‘ידיעות אחרונות’ ועורך חדשות ערוץ 2, לקח אותו תחת חסותו – דווקא בשל היותו חרדי, שליו מצא בצעיר הנמרץ אתגר מיוחד, וראה בכך משימה אישית להכשירו כעיתונאי ברמה גבוהה. לא רבים יודעים שאת ההכשרה הזו עבר נחשוני במחזור שממנו יצאו רבים מאנשי התקשורת היותר נחשבים במדיה הכללית, ובהם אברי גלעד, יעקב אילון, ארז טל, קובי מידן ועוד. עם חלק מהם שמר נחשוני על קשר עד היום.

כשהשתחרר מצה”ל החליט להפנות את כל המיומנות והנסיון שצבר לסביבה התקשורתית הטבעית שלו. יחד עם העיתונאי הוותיק ישראל קצובר, הקים את השבועון המסחרי הבלתי תלוי הראשון בציבור החרדי – ‘יום השישי’. במשך 18 שנים הופיע העיתון מדי שבוע.

ר’ יצחק נחשוני, תושה העיר פתח תקווה, הכשיר קאדר של עיתונאים ועורכים הנמצאים היום בקדמת התקשורת החרדית, עליהם נמנים גם עיתונאים חב"דיים – בנימין ליפקין, יעקב ריבלין, קובי אריאלי, אשר צוקרמן, אבי רוזן, ידידיה מאיר, ועוד. גם ניצן חן, בעבר הכתב הפוליטי של הערוץ הראשון והיום מנהל לשכת העתונות הממשלתית.

בחלק מתקופת ‘יום הששי’, מילא נחשוני במקביל גם את תפקיד העורך הראשי של התוכניות ברדיו ‘קול חי’ – שהיה אז חלוץ תחנות הרדיו לציבור הדתי.

אחרי ‘יום הששי’ ערך נחשוני עבור הרב אמנון יצחק את שתי מהדורות השבועונים שהוציא, ‘שופר ניוז’ לציבור החילוני ו’ארבע כנפות’ לציבור הדתי. במשך עשור ערך נחשוני את שלוש המהדורות של העיתון ‘מרכז העניינים’: בני ברק והמרכז, ירושלים והאזור, ואת המהדורה הצפונית ‘עניינים בצפון’.

נחשוני נודע כעורך שיצר כותרות שנונות, לעתים באמצעות משחקי מילים, שימוש בסוגריים או ביטויים בעלי כפל משמעות.

תחת עריכת ידידו העורך דוד רוטנברג פרסם טורי אקטואליה יומיים באתר ‘בחדרי חרדים’. בשנתיים האחרונות כתב טור בעיתון ‘משפחה’. בשנה האחרונה הקים והפעיל בית ספר חרדי לתקשורת.

*

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בין בניו: קובי – עיתונאי עיתונאי ‘ynet’ וידיעות אחרונות’. יהודה מנכ”ל קבוצת ‘משפחה’, אהרל’ה – איש המוזיקה, וחנוך נחשוני

אחיו הוא הגאון רבי משה נחשוני רב הקהילה החרדית בראשון לציון.

הלוויתו תצא בשעה 14:30 מבית המדרש דחסידי צאנז ברחוב היסמין פתח תקווה לבית החיים סגולה בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.