מנדי ברגר | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״ג 14.05.2023

אחרי 1,234 רקטות ופצמ"רים: הפסקת אש למבצע 'מגן וחץ'

עד לסבב הבא: 1,234 רקטות ופצמ"רים שוגרו לעבר ישראל, אבל לא כולם נפלו בשטחה • מד"א טיפל ב-77 נפגעים • מנגד בצד העזתי נספרו 33 הרוגים, מהם 6 בכירים בג'יהאד ובמערך הרקטי • הפסקת האש שהציעה מצרים, שתיווכה בין ישראל לג’יהאד האיסלאמי מאז החל מבצע ‘מגן וחץ’, נכנסה הלילה לתוקפה בשעה 22:00
אחרי 1,234 רקטות ופצמ
יירוט כיפת ברזל במבצע מגן וחץ. צילום: דו"צ

הפסקת האש שהציעה מצרים, שתיווכה בין ישראל לג’יהאד האיסלאמי מאז החל מבצע ‘מגן וחץ’, נכנסה לתוקפה בשעה 22:00. עם זאת, גם לאחר מכן נורו מטחים לעבר גוש דן והעוטף. חיל האוויר תקף בתגובה שלוש פעמים ברצועה.

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי ראש המל”ל צחי הנגבי, “בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו”, הודה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, והביע את הערכת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש.

הנגבי הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה: “שקט ייענה בשקט”. לדבריו, “אם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות כדי להגן על עצמה”.

בהודעה המצרית נכתב: “בהתאם להסכמה בין הצדדים, מצרים מכריזה על הפסקת אש בין הצד הפלסטיני והצד הישראלי החל מ-22:00 שכוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים, וגם הפגיעה באנשים באופן מידי החל מתחילת הפסקת האש. מצרים מבקשת משני הצדדים לפעול לפי ההסכם הזה ולעמוד איתה בקשר בכל המתחדש”.

חיל האוויר תקף היום מטרות נוספות של הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. לפי דובר צה”ל, “כלי טיס של צה”ל תקפו 6 מפקדות מבצעיות ששימשו מחבלים של היחידה הרקטית בארגון הטרור. המפקדות שימשו את היחידה לתכנון ושליטה על הירי הרקטי שמכוון לעבר שטח ישראל, ומאחת מהן התנהלה לחימה במבצעים ‘שומר החומות’ ו’עלות השחר'”.

עוד נכתב בהודעת צה”ל, כי אחת מהמפקדות שהותקפו שימשה את האחראים על ייצור רקטות מהיחידה הרקטית, שהמפקד שלה עלי ראלי וסגנו אחמד אבו דקה חוסלו במהלך מבצע “מגן וחץ”.

דובר צה”ל עדכן הערב, כי עד השעה 16:00 אחר הצהרים שוגרו 1,234 רקטות מעזה, מתוכם 976 חצו לשטח ישראל. כיפת ברזל ביצעה בהצלחה 373 יירוטים. במקביל, צה”ל תקף 371 מטרות ברצועה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.