כתב רכב COL | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״ג 14.05.2023

רכב עבודה נטו: סיבוב היכרות על טויוטה 'פרו-הייאס סיטי'

אחרי שרק לפני שלשה שבועות סקרנו כאן את טויוטה קורולה-קרוס, הציעו לנו נציגי החברה בישראל סיבוב מיידי על להיט מכירות נוסף שלהם, מוצר חדש של החברה בסגמנט נוסף • כך מצאנו את עצמנו נוסעים על טויוטה סיטי 7. רכב עבודה בעל 7 מקומות • לסיטי יש שם נוסף, רשמי יותר: 'פרו-הייאס סיטי'
רכב עבודה נטו: סיבוב היכרות על טויוטה 'פרו-הייאס סיטי'

זו הפעם הראשונה שאנו כותבים פעמיים, ברצף, על מכונית מאותו יצרן, אבל לא יכולנו לעמוד בפיתוי. אחרי שרק לפני שלשה שבועות סקרנו כאן את טויוטה קורולה-קרוס, הציעו לנו נציגי החברה בישראל סיבוב מיידי על להיט מכירות נוסף שלהם, מוצר חדש של החברה בסגמנט נוסף. גם הוא כמו דגמים אחרים שלהם נועד לזעזע את הסגמנט ולהעביר את ההולכה בו לידי היצרנית היפנית.

כך מצאנו את עצמנו נוסעים על טויוטה סיטי 7. רכב עבודה בעל 7 מקומות. לסיטי  יש שם נוסף, רשמי יותר: 'פרו-הייאס סיטי'.

בעבר סקרנו כאן את הפרו-הייאס, המסחרית הגדולה והמצוינת שיכולה להוביל 9 נוסעים ומגיעה עם תא מטען אדיר, והפעם אנחנו עם האחות הקטנה שלה, מכונית עבודה שבאה להתחרות בשוק המסחריות וללכת למאבק ראש בראש עם המתחרה החזקה בקטגוריה סיטרואן ברלינגו, ועם המתחרה הראויה הנוספת, פיאט קומבו - שתי מכוניות מעולות שבחנו כאן בשנה האחרונה.

כמו הברליגנו והקומבו גם הסיטי7 הוא רכב עבודה נטו. יש לו מראה פשוט ללא שום ניסיון ליפות את זה. מי מכם שמחפש מכונית טובה באריזה פשוטה שאינה מנקרת עיניים או שרוצה לשלב רכב עבודה עם מוביל 7 נוסעים, זה בדיוק בשבילו.

כניסה לתא הנוסעים של הסיטי7 שוברת את המוסכמה האמורה. החלל שלה מגלה לנו שלמרות זאת מדובר במכונית נאה למראה שמציעה גם רחבות ונוחות. פתאום המושג "רכב עבודה" מקבל משמעות אחרת. אנושית יותר. מה שעוזר לכך מאוד הם ההגה הקטום בתחתיתו, מסך המולטימדיה המוצב גבוה והחוגה העגולה שמחליפה את ידית ההילוכים. שלשת אלו תופסים מיד את העין ושוברים את הדעה הקדומה של המביט בה מבחוץ. מזל שצלם המערכת שהתלווה אלינו עשה מאמץ להעביר אליכם את הרחבות של תא הנוסעים, שכאמור "אינה מסתדרת" עם המראה החיצוני.

שוב, אין כאן פוזות אבל מי שיתיישב בתוכו יגלה רכב נעים לעין ויגלה גם שהמושבים נוחים והיינו מעיזים לומר גם רחבים יותר מרכבי שבעת המקומות הסטנדרטים והג'יפונים למיניהם. כך למשל, טרמפיסט בגובה 1.86 שלקחנו איתנו ושהושבנו אותו במושב האחורי סיפר שהוא לא זוכר מתי בפעם האחרונה ישב בנוחות כזו בספסל השלישי, ללא צורך להצטנף, להתכופף או לכווץ את הברכיים.

יחד עם זו, כצפוי מערכות הבטיחות ומערכות נוחות שונות אינן רבות. בגרסה שבחנו ההתנעה נעשית עם מפתח ללא לחצן התנעה וכיבוי, אבל מאידך התפלאנו מאוד לגלות שבמראות הצד מותקן איתות 'שטח מת' – מערכת חשובה מאוד, בפרט ברכבים מסחריים. על ההגה גילינו לחצני שליטה ובקרה על האודיו והרדיו וקרוז קונטרול, ומערכות הבטיחות הנוספות שיש כאן הן מערכת התרעת סטיה מנתיב ותיקון סטיה אקטיבי וכן ערכת "קדם התנגשות" הכוללת בלימת חירום וזיהוי הולכי רגל ביום ובלילה. עוד תמצאו כאן מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, חיישני רוורס ושפע גדול של תאי אכסון בכל הגדלים.

כיוון שמדובר ברכב שנבנה בשיתוף פעולה עם סיטרואן, מצאנו בו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, עם 131 כוחות סוס ו-23.5 קג"מ, שמשודך לרכבים רבים בקונצרן הצרפתי פיג'ו-רנו-סיטרואן. המנוע הזה משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת 8 יחסי העברה, אבל לצערנו, במקום למצוא העברה חלקה, נתקלנו לעיתים בהשהיה קלה בהעברת ההילוכים הראשונה. למרות זאת, בשורה התחתונה מדובר ברכב זריז שמרגיש בכלל כמו מכונית סופר-מיני גם כשהוא עמוס לעייפה. הוא קליל ומשייט בכיף על הכביש, ורק אם תסתכלו במראה תבינו שאתם בעצם נוהגים עם ששה נוסעים לצדכם.

כמו ברעהו הקומבו, עקב האכילס של הסיטי 7 הוא צריכת הדלק, וזאת כיוון שבסופו של דבר מדובר ברכב גדול עם מנוע בנזין. צריכת הדלק היתה טובה יותר משל הקומבו, אבל בשורה התחתונה הוא שתה ליטר דלק לכל 11 קילומטרים.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.