מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשפ״ג 11.05.2023

הרב פיזם: "אין בעיר כמעט נפש חיה, מי שיכול נוסע למקום שקט"

הרב משה זאב פיזם, שליח הרבי בשדרות, בראיון מיוחד להרצל קוסאשוילי על שגרת הפחד שחזרה לעיר, בעקבות המבצע הצבאי מעזה, על תהלוכת ל"ג בעומר ששינתה פניה ועל עזיבת תושבים את העיר ועל המשך הפעילות
הרב פיזם:
ברקע: שדרות היום | צילום: חיים גולדברג, אתר 'כיכר השבת'

הדרום תחת מתקפת טילים משמעותית מרצועת עזה. לא רק הדרום. גם במרכז הארץ נשמעו היום ואתמול אזעקות צבע אדום והתושבים נדרשו להיכנס למקלטים.

שליח הרבי בשדרות, הרב משה זאב פיזם, העניק הערב (חמישי) ראיון להרצל קוסאשוילי, בתכנית 'ליל שישי' של רדיו COL, וסיפר על מה שקורה בעיר, ועל תהלוכות ל"ג בעומר שהתבטלו השנה בעקבות המצב.


להאזנה לראיון המלא >>


"אנחנו כל הזמן נמצאים במצב של חוסר וודאות", מתאר הרב פיז. "אבל ממשיכים כמו תמיד לבטוח בהשם. מפעם לפעם יש ירי כזה או אחר. השעות של אתמול ושלשום עברו עם הפגזות מאוד חזקות אבל המצב מאוד לא פשוט כמו שכל אחד מבין".

השליח הוסיף וסיפר כי "המצב בעיר נכון להיום הוא, שחלק עצום מתושבי העיר - לא נמצאים פה, ואני מדבר על אלפים אלפים. כמעט לא רואים נפש חיה ברחוב, אנשים גם לא בבתים, נסעו לכל מיני בתי הארחה ונפשונים.

"עבור אנשים במצב בריאותי קשה העירייה קיבלה תקציב מיוחד לזה ופינו אותם. למקומות יותר רגועים. ובמקביל רבים רבים שיכולים להרשות לעצמם יצאו על חשבון עצמם".

הרב פיזר שיתף כי "אנחנו כמעט היחידים נמצאים פה ומפעילים את בית הכנסת פה, קודם כל בשביל לשמור, ולפעול פה בעיר  עם האנשים שנשארו.

"תחשוב שבחוץ יש הפגזות ואזעקות ופתאום אתה רואה כמה נשים שמונה עשרה ולומדים גמרא, מאמר חסידות, וזה מיוחד בזמן הזה, שמוצאים את הכוחות להתרכז וללמוד קצת, להחזיק מעמד".

בהמשך סיפר הרב פיזם על תהלוכות ל"ג בעומר: "הודענו בכל הקבוצות שכל מי שיעשה תהלוכה במרחב המוגן, בקטנה, בבית, יגידו פסוקים וישלחו לנו תמונה או סרטון ישלחו לנו וישתתפו בהגרלה ויקבלו פרסים והייתה היענות גדולה מאוד. זה מה שיכולנו לעשות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.