מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשפ״ג 11.05.2023

תהלוכות בצל מבצע צבאי, הרב חדד ע"ה, ומהפכה בישיבות חב"ד

ההסלמה בדרום וקיום תהלוכות ל"ג בעומר תחת איום הטילים, השבעה אחר פטירתו של הרב מנשה חדד, גורלם של הבלתי מתקבלים לישיבות חב"ד הקטנות - וחשיפה: מטבחי הישיבות בחב"ד עוברים למהפכה בריאותית
תהלוכות בצל מבצע צבאי, הרב חדד ע
תמונות: באדיבות המצלם וארכיון COL

גם הערב, כבכל ליל שישי, תכנית אקטואלית וחסידית מיוחדת לסוף השבוע ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסשאוילי.

האזינו לתכנית המלאה >>


ההסלמה בדרום שהביאה לשרשרת ביטולי תהלוכות בערי הנגב כמו בשדרות, קריית מלאכי וראשון לציון. נדרים ונשוחח עם הרב משה זאב פיזם, שליח הרבי בשדרות שיספר על המצב בעיר ועל ההתארגנות המחודשת לתהלוכה במתכונת שהיתה מוכרת לכולנו בשנות הקורונה. על החיים בצל שגרת מלחמה מתמדת ועל תגובת האמנים שהיו אמורים לקחת חלק בתהלוכה הגדולה בהשקעה כספית גבוהה.

בסוף השבוע ימלאו שבעה ללכתו של מנהל הישיבה המרכזית האהוב הרב מנשה חדד ע"ה. נדבר עם יבלחט"א הרב שמעון בקרמן מכפר חב"ד, שחלק איתו ספסל בבית הכנסת 'נחום יצחק', שיספר על הרב מנשה חדד היומיומי שלא הכרנו, ועל הקביעות שלו בלימוד תורה. על המסכתות הרבות שלמדו יחד, כמו גם ההקפדה שלו על קלה כבחמורה וזאת בצניעות ובענווה מבלי להתבלט.

עולם הישיבות כבר מתחיל לקלוט בחורים. הן בישיבות הקטנות והן בגדולות. מה יהיה על אותם בחורים שלא מצליחים להשתלב בעולם הישיבות הקטנות? יהיה כאן השליח הרב יוסי ברוד מארגון 'ישיבה בוחר', שישוחח על הבעיה שמטרידה הורים רבים וכמובן אנשי חינוך שנדרשים לסוגיה הכאובה הזאת מידי שנה בשנה.

בהמשך נהיה כאן עם אייטם מפתיע. חשיפה ראשונית כאן אצלנו בתוכנית. מטבחי הישיבות בחב"ד עוברים למהפכה בריאותית. בעניין הזה נשוחח עם שלושה-הרב לוי מנדלזון חב"ד בתי רפואה שעל ידי צעירי אגודת חב"ד, ר' ניר כהן דיאטן קליני ויועץ משרד הבריאות לציבור החרדי בתחום הקולינריה והשף ישראל דודק שמנצח על התפריט החדש. מה הביא למהפכה הזאת? האם כל ישיבות חב"ד מצטרפות למהפכה הבריאותית? והאם באמת יילכו יחדיו אוכל טעים ואוכל בריא?

בפינת המומחה הפעם נארח את ר' יואל פרידמן מכפר חב"ד, אינסטלטור מומחה בעל וותק של עשרות שנים, שידבר על הקשת הרחבה של המושג אינסטלציה. האם נדרשת תעודה למקצוע הזה?  ומה נקרא תמחור שפוי לבעיות המצויות כמו פתיחת סתימות או תיקוני נזילות בצנרת?

לסיום, הפסנתרן והיוצר ר' אחיה אשר כהן אלורו, יהיה כאן ויספר על מוזיקת ניגוני חב"ד שתפסה את כולם כהגדרתו, על ההתקרבות של הוריו לחב"ד ועל שיתוף הפעולה עם הגיטריסט יוסי פיאמנטה ע"ה. על החינוך מגיל צעיר כילד חב"די על ניגוני חב"ד ותפיסת המקום שלהם בעולם המוזיקלי שלו כיום. והוא גם זה שיבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.