חיים גולדשטיין | יום כ' אייר ה׳תשפ״ג 11.05.2023

ילדי אוקראינה התפללו בתהלוכה שיהיה "שקט בארץ הקודש"

בכ-15 מוקדים באוקראינה התקיימו השנה תהלוכות ואירועי ל"ג בעומר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי • זאת למרות המתקפות הרוסיות המאסיביות בשבועות האחרונים על מרכזי ערים והחשש מפני צעדה ברחוב שלא לצורך הכרחי • בחלק מהתהלוכות אמרו המשתתפים פרקי תהילים "לזכות אחינו בארץ הקודש ובמיוחד בעוטף עזה, הנתונים בצרה" וזאת נוכח ההסלמה בדרום והחשש מפני מערכה ארוכה שתמשך כמה ימים
ילדי אוקראינה התפללו בתהלוכה שיהיה

בכ-15 מוקדים באוקראינה התקיימו השנה תהלוכות ואירועי ל"ג בעומר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי - וזאת למרות המתקפות הרוסיות המאסיביות בשבועות האחרונים על מרכזי ערים והחשש מפני צעדה ברחוב שלא לצורך הכרחי.

בחלק מהמקומות, כתחליף לתהלוכות המסורתיות, הפעילויות התקיימו במתחמים ובפארקים פתוחים בפרברי הערים הגדולות.

התהלוכה הגדולה ביותר, בהשתתפות מאות גברים, נשים וכמובן תינוקות של בית רבן, התקיימה במחנה קיץ של הקהילה בסמוך לעיר דניפר. 

הפעילויות התקיימו בידי שלוחי חב"ד ובסיוע "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה". לראשונה, ה"פדרציה" הדפיסה שלטי ענק מרהיבים ביופיים ובהם "12 הפסוקים", לצד שלטי הסבר על "עשרת המבצעים" וגם הפיקה ספרונים וסרטון מיוחד באוקראינית.

בחלק מהתהלוכות אמרו המשתתפים פרקי תהילים "לזכות אחינו בארץ הקודש ובמיוחד בעוטף עזה, הנתונים בצרה" וזאת נוכח ההסלמה בדרום והחשש מפני מערכה ארוכה שתמשך כמה ימים.

לדברי השליח ויו"ר "הפדרציה" הרב מאיר סטמבלר: "ל"ג בעומר, שהיה תמיד יום חגיגי ואבן דרך בהפצת היהדות והמעיינות בקרב הקהילות היהודיות באוקראינה, הפך השנה ליום מאתגר שבו מנסים ככל הניתן לקיים את שגרת העבר, עם כל המורכבויות. אני שמח שלמרות הכל הגיעו אלפים לחגוג ביום שמחת של רשב"י וזה היה מרגש לראות איך שלמרות הבעיות אצלנו כאן - חיילי צבאות ה' חושבים על אחיהם בדרום ארץ הקדוש ומתפללים לשלומם. בתקווה ובאמונה שבקרוב ממש נזכה לגאולה האמיתית והשלימה שתסלק את חשכת הגלות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.