COL | יום י"ט אייר ה׳תשפ״ג 10.05.2023

סמוך להילולת רשב"י בתוניס: שני בני דודים נרצחו בפיגוע, הי"ד

 אביאל ובן חדד הי”ד, שני בני דודים, נרצחו אמש (שלישי) בפיגוע ירי ליד בית הכנסת אלגריבה באי ג’רבה • הנרצחים: אביאל חדד הי"ד, בן 30, אזרח ישראלי שגר בתוניסיה, ובן חדד הי"ד, בן 42 מצרפת • הפיגוע התרחש במקום שבו מתקיים מידי שנה האירוע המסורתי לרגל ל”ג בעומר, בהשתתפות מאות יהודים וישראלים, שהגיעו במיוחד מהארץ
סמוך להילולת רשב
בני הדודים אביאל ובן חדד הי"ד. באדיבות המצלם

אביאל ובן חדד הי”ד, שני בני דודים, נרצחו אמש (שלישי) בפיגוע ירי ליד בית הכנסת אלגריבה באי ג’רבה השייך לתוניסיה.

אביאל חדד הי”ד, בן 30, אזרח ישראלי המתגורר בתוניסיה, ובן דודו בן חדד הי”ד, תושב צרפת בן 42, שהגיע למדינה לרגל אירוע ל”ג בעומר.

הפיגוע התרחש במקום שבו מתקיים מידי שנה האירוע המסורתי לרגל ל”ג בעומר, בהשתתפות מאות יהודים וישראלים, שהגיעו במיוחד מהארץ.

הם היו בחניה בזמן הירי.

לפי משרד הפנים התוניסאי, שני נרצחים נוספים הם שוטרים מקומיים.

סוכנות הידיעות AP דווחה, כי התוקף חוסל על ידי מאבטחים שמנעו ממנו להיכנס לבית הכנסת. עוד דווח כי עשרה בני אדם נפצעו בפיגוע.

בעקבות הירי, הסתגרו בבניין בית הכנסת מאות חוגגים בהילולא. רק מספר שעות לאחר מכן החלו כוחות הביטחון לפנות את המתפללים מהמקום.

במקום שוהים ישראליים רבים, שכן חודש ההילולא הוא המועד היחיד בו מותרת כניסת ישראליים למדינה.

מקורות ביטחוניים בתוניסיה אמרו כי מחקירה ראשונית עולה, כי איש הביטחון לשעבר התפרץ לעבר בניין ששייך לחיל הים המקומי באי ג’רבה, הוא דקר למוות מאבטח, גנב את נשקו ונמלט.

כוחות ביטחון רדפו אחריו, ולאחר חילופי אש בין הצדדים הוא נהרג מאש כוחות הביטחון סמוך לבית הכנסת.

הרב אהרון מזוז, מראשי הקהילה היהודית בג’רבה סיפר כי בתקשורת המקומית ממסגרים את פיגוע הירי כ”מריבה” וזאת כדי לא לפגוע בתיירות.

הוא סיפר ברדיו ‘קול ברמה’ על החששות ביום שאחרי: “כל החנויות סגורות, כולם מפחדים. המחבל הגיע לחניית בית הכנסת, הרג שוטר, חטף לו את הנשק ופתח בירי ממנו נהרגו שני יהודים, אחד מהם בעל דרכון ישראלי. עד 2 בלילה כולם היו סגורים בבית הכנסת.

“המחבל נוטרל על ידי השוטרים המקומיים. נמנע אסון גדול. יש שרוצים לעזוב ויש שאומרים שפיגועים קורים בכל מקום בעולם. בתקשורת המקומית אומרים שמדובר במריבה ולא בפיגוע כי השלטונות חוששים מפגיעה בתיירות”.

בין האנשים שהיו נצורים בבית הכנסת היה גם חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון, שסיפר לערוץ 7: “שמענו יריות מחוץ למתחם בית הכנסת. אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה שם, יש כמה גרסאות. התפללנו תפילת ערבית, כשלא נתנו לנו לצאת החוצה”.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: “אירוע קשה בקהילה היהודית בתוניסיה, שני הרוגים מהקהילה היהודית ושני שוטרים שפעלו לסכל את הפיגוע, האירוע הסתיים.

“לפני כחודש וחצי קיימנו לנוכח המתיחות במדינה דיון חרום של משרד התפוצות, העלייה והסוכנות היהודית ובו סיכמנו על פעולה משותפת שתסייע לבני הקהילה החפצים בכך לעלות ארצה”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב כי "הירי לעבר בית הכנסת העתיק בג’רבה בשעה שבמקום מאות יהודים החוגגים את הילולת רבי שמעון בר יוחאי – זו עוד תזכורת לצורך החיוני לפעול ביד קשה נגד הטרור בכל העולם. אני מבקש להשתתף בצער המשפחות ולחזק את הקהילה היהודית בג׳רבה, ומאמין שהרשויות יפעלו במהירות להשבת הביטחון לקהילה ולמבקרים”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב על פיגוע הירי בתוניסיה: “מזועזע מרצח היהודים הקדושים שהגיעו לחגוג את הילולת רשב”י בבית הכנסת בג׳רבא.

“חובתה של מדינת ישראל לפעול מול הרשויות בתוניסיה ובכל העולם להבטחת שלומם של באי בתי הכנסת וכלל היהודים. אני מבקש לחזק את הקהילה היהודית בג׳רבא, משתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. ליבנו איתכם”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.