מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשפ״ג 09.05.2023

ה'תהלוכה' בוטלה ברגע האחרון אך בנחל'ה המציאו אותה מחדש

בצל מבצע "מגן וחץ" והמצב הביטחוני הרגיש, בנחלת הר חב"ד ארגן "ועד" השכונה, במרוץ נגד הזמן, תהלוכת ענק של ל"ג בעומר מתואמת עם כוחות הביטחון | וגולת הכותרת: המוצג המדובר של הרב בומי פרידלנד | תיעוד וסיקור
ה'תהלוכה' בוטלה ברגע האחרון אך בנחל'ה המציאו אותה מחדש
תמונות: באדיבות המצלמים

לכזה תהלוכת ל"ג בעומר לא ציפו תושבי שכונת נחלת הר חב"ד הגדולה בדרום הארץ.

חודשים ארוכים של עבודה מאומצת, שבועות של מחשבה ותכנון, יזום וביצוע, בניצוח "ועד נחלת הר חב"ד",  לקראת תהלוכת ל"ג בעומר השנתית, הייתה אמורה להגיע אל הישורת האחרונה היום (שלישי) בשעת אחר הצהרים, עם צאתה לדרך של תהלוכת הענק.

מה לא הכינו אנשי "ועד נחלת הר חב"ד" עבור אלף ושבע מאות משפחות חסידי חב"ד בשכונה ועבור כלל תושבי העיר? מחזיק מפתחות מיוחד בשילוב מטבע שהותך עם מטבע שהתקבל מידי הרבי הוכן בעבור המשתתפים בתהלוכה. השכונה כוסתה מבעוד מועד בשלטי ענק לקראת התהלוכה. מוצגים רבים הוכנו.

ולפתע, הכל נעצר.

עם פרוץ מבצע "מגן חץ" ברצועת עזה, הודיעה משטרת ישראל על ביטול התהלוכה. כבר בשעות הבוקר המאוחרות היה ברור כי התהלוכה לא תתקיים במתכונת שתוכננה.

בנחלת הר חב"ד נפתח חפ"ק מיוחד. הצעות עלו וירדו. תושבים החלו להתארגן לתהלוכות ספונטניות. בתוך זמן קצר קיבלו ב"ועד נחלת הר חב"ד" החלטה.

תהלוכה ספונטנית של חלק מהתושבים ברחובות השכונה, היום


הכינוס המרכזי הועבר לזום, והשתתפו בו אלפי ילדים. הוא כלל דברי תורה וברכה מהרב ירוסלבסקי, אמירת שנים עשר הפסוקים ותכנית שהורמה ברגע האחרון עבור הילדים.

התהלוכות עצמן התקיימו בתפזורת. בכל בניין ואזור באופן עצמאי. בתיכון "בית חנה" במרכז השכונה נפתחה עמדה של הועד ואליה נהרו למעלה מאלף ילדים וקיבלו ערכות לתהלוכה. המשתתפים בתהלוכות הללו נכנסו להגרלה מיוחדת.


להקת המתופפים המפוצלת מסתובבת בשכונה

הכינוס המרכזי ב'זום'


וגולת הכותרת, המשאית של בומי, הוא הרב אברהם מענדל פרידלנד, שכמיטב המסורת מוביל את התהלוכות בנחלת הר חב"ד עבר עשרות שנים.

הרב בומי ארגן אוטובוס בעל שתי קומות עבור ה"מוצג" שלו. הוא עצמו התחפש למלך. התכנון היה להעמיס בקומה השנייה של האוטובוס, הנטול גג, עשרות ילדים המשתתפים במעמד הקהל.

בשל הנחיות המשטרה עלו בפועל על המשאית ילדים בודדים, אולם היא הסתובבה בכל רחבי העיר.

כך זה נראה היום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.