מנדי ברגר | יום י"ז אייר ה׳תשפ״ג 08.05.2023

עליה לקברו וחנוכת אולם חדש: 25 שנה לפטירת הרב קפלן מצפת

בט"ז אייר מלאו 25 שנים לפטירתו הטראגית של שליח הרבי לצפת הגאון החסיד הרב אריה לייב קפלן • עשרות רבות מאנ"ש והתמימים יחד עם בני המשפחה על ציונו ב'בית החיים' העתיק בצפת לאמירת תהילים • בנו בכורו הרב מנחם מענדל קפלן מדטרויט ערך סיום הש"ס • האירוע נערך בשילוב חנוכת אולם חדש ומפואר שהוקדש ע"ש אחיו של הרבי - "בית ישראל אריה לייב", שיום היארצייט שלו היה ביום חמישי האחרון
עליה לקברו וחנוכת אולם חדש: 25 שנה לפטירת הרב קפלן מצפת
בט"ז אייר מלאו 25 שנים לפטירתו הטראגית של שליח הרבי לצפת הגאון החסיד הרב אריה לייב קפלן, אך השליחות שהחלה על ידו בבניין ופיתוח קהילת ומוסדות חב"ד בצפת הולכת ומתעצמת.
 
אתמול (א') בשעות הבוקר עלו עשרות רבות מאנ"ש והתמימים יחד עם בני המשפחה על ציונו בבית החיים העתיק בצפת לאמירת תהילים, ובהמשך התקיים אירוע מכובד לכבוד סיום הש"ס על ידי בנו בכורו הרב מנחם מענדל קפלן מדטרויט, יחד עם סיומי מסכתות על ידי נכדיו.
 
האירוע נערך בשילוב עם חנוכת אולם חדש ומפואר שנבנה בסמוך לבית הכנסת המרכזי "היכל לוי יצחק" והוקדש על שם אחיו של הרבי - "בית ישראל אריה לייב" שיום היארצייט שלו היה ביום חמישי האחרון. 
 
האולם הוקדש על ידי הנגיד החסידי וידידו הקרוב של הרב קפלן ז"ל, הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק ממלבורן, אוסטרליא, שהיה זה שזכה להקדיש בעבר את בית הכנסת על שם רבי לוי יצחק ע"ה אביו של הרבי, ואת מקווה הטהרה "מקווה חנה" בצפת - על שם הרבנית חנה ע"ה אמו של הרבי.
 
סעודת המצווה באירוע נתרמה על ידי האחים הר"ר יחיאל ויוחנן פולטר, מנהלי בית הכנסת "בית משה ירחמיאל" בדטרויט, שהרב מנחם מענדל קפלן מכהן בו כרב בית הכנסת.
 
האירוע, שנוהל על ידי בנו וממלא מקומו של הרב קפלן ז"ל כשליח הרבי לצפת הרב חיים קפלן, נפתח בהסרת הלוט משלט ההקדשה של האולם, כאשר הקהל כולו מאחל לרב גוטניק הצלחה רבה בכל פעולותיו, ושיוכל להמשיך לתמוך במוסדות תורה וחסד בעולם כולו ובצפת הקרובה לליבו - במיוחד.
 
בהמשך, כאמור, נערכו סיומים על תשעה מסכתות שנלמדו במשך השנה על ידי נכדיו שיחיו, ולאחר מכן נערך סיום הש"ס כולו, תלמוד בבלי ומשניות, על ידי הרב מנחם מענדל קפלן שסיים בהדרן מרתק, תוך שהוא מעלה על נס, "והחי יתן אל ליבו", הוראות בעבודת ה' שניתן ללמוד מהנהגת אביו ע"ה.
 
יחד עם הרגשת חסרונו של הרב קפלן ז"ל, ניכרה אצל כולם גם ההרגשה ש"זרעו בחיים", בניו ובנותיו שיחיו הממשיכים בדרכו בשליחות הרבי, הן בפיתוח הקהילה והמוסדות בעיר הקודש צפת והן במקומות שונים בארץ ובעולם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.