שניאור דייטש | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״ג 07.05.2023

המלך צ'ארלס הוכתר בבריטניה, הרב עשה את השבת בארמון

באנגליה הוכתר המלך צ'ארלס השלישי ורעייתו המלכה קמילה בטקס מלכותי הרב הראשי למדינה הרב אפרים מירוויס שהה עם רעייתו בארמון במהלך השבת, וזכה לסידורים מיוחדים | נשיא המדינה יצחק הרצוג צעד רגלית להשתתף בטקס
המלך צ'ארלס הוכתר בבריטניה, הרב עשה את השבת בארמון
צילומים: ארמון המלוכה בבריטניה

בטקס מפואר המאפיין הכתרת מלכים בבריטניה, המלך צ'ארלס השלישי הוכתר רשמית למלך אנגליה.

הרב הראשי לבריטניה הרב אפרים מירוויס ונשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג הגיעו להשתתף בטקס. הרב מירוויס זכה לסידורים מיוחדים כדי שיוכל ללון בארמון ולהשתתף בטקס במהלך השבת והנשיא הרצוג צעד רגלית.

גם הרב וגם נשיא המדינה זכו להתאמות מיוחדות כדי שלא יאלצו לחלל את השבת.

זמן קצר לפני כניסת השבת, צייץ הנשיא הרצוג כי "מיכל ואני גאים לייצג את ישראל בטקס ההכתרה של צ'ארלס השלישי בלונדון, לצד מנהיגי העולם ונציגי הקהילה היהודית המקומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח גם הוא ברכה לרגל המאורע. "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני שולחים ברכותנו החמות למלך צ'ארלס ורעייתו המלכה קמילה על ההכתרה", צייץ נתניהו. "יהיה רצון מאת ה' שהאירוע הזה יסמן חיזוק נוסף לקשר בין העמים שלנו".

הרב מירוויס אמר במהלך הטקס: "בכל שלב, הארמון היה רגיש לדרישות ההלכה כדי שיוכלו לכלול אותנו בטקס. לאור זאת וקדושת השבת, לא אשתמש במיקרופון. זאת בנוסף להזמנתם האדיבה של המלך והמלכה לארח אותי ורעייתי בארמון במהלך השבת, להדליק נרות שבת, לעשות קידוש ולאכול את ארוחות השבת בכשרות שלנו, לשיר זמירות ולומר הבדלה בסביבה המלכותית", אמר הרב הראשי.

"לפני 830 שנה,  בעת הכתרת המלך ריצ'ארד הראשון, הכתרת המלך הייתה סיבה לדאגה עבור הקהילה היהודית. כיום המלך צארלס השלישי הבהיר כי הוא רוצה שנציגי הקהילה היהודית יהיו נוכחים בטקס ההכתרה ומוקיר את יחסיו החמים עם קהילת יהודי בריטניה. ה' ישמור את המלך", סיכם הרב מירוויס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.