מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״ג 06.05.2023

תיעוד: בכפר חב"ד נפתח הכולל הראשון של אגו"ח בליל שישי

בליל שישי האחרון, יום היארצייט של אחי הרבי, נפתח על ידי אגודת חסידי חב"ד בשעה טובה ומוצלחת הכולל הראשון בסידרת רשת כוללי ליל שישי "תפארת אליהו" לעיון בתורת הרבי | COL מגיש תיעוד
תיעוד: בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

בשעה טובה ומוצלחת נפתח על ידי אגודת חסידי חב"ד ביום זכאי י"ג אייר יום היארצייט של אח המלכות הרב ישראל אריה לייב וליל פסח שני, הכולל הראשון בסידרת רשת כוללי ליל שישי 'תפארת אליהו' לעיון בתורת הרבי.

משכנו המיוחד של הכולל נקבע להיות בקומה השלישית בבית אגודת חסידי חב"ד 770. לא בכדי נבחר המקום המיוחד למשכנו של הכולל, מלבד המקום הקדוש, והאוירה המיוחדת השוררת בו, אולם הספריה העטוף כל כולו בספרי קודש מסייע לתלמידי הכולל לעיין על אתר ובאופן בלתי אמצעי בכל המראי מקומות המובאים בספרי רבינו.

ועדת קבלה מיוחדת של אגוח, בחרה 30 אברכים מתוך רשימה ארוכה של אברכים מכפר חב''ד שנרשמו, וזאת על פי קריטריונים שנקבעו מראש. 

אברכי הכולל עמלו בליל שישי האחרון, בלימוד של תכנית הלימודים המיוחדת שאמורה להקיף את כל הסוגיות המרכזיות בתורת הרבי זאת על ידי  עיון מקיף בלקוטי שיחות ובספרי המאמרים לפי נושאים.

 בחודש הקרוב עד חג השבועות, ילמדו תלמידי הכולל את הסוגיה של ביטול ומציאות בלימוד התורה כפי שמשתקפת בתורת הרבי, כמו כן במשך השנה הקרובה ילמדו ויבחנו האברכים על כל ספר התניא עם הערות וביאורי הרבי וגם לכך הוכנה תכנית לימודים שאפתנית.
רשת הכוללים וגיבוש תכנית הלימודים נבנתה על ידי צוות בראשותו של הרב ישראל אשכנזי שמנהל את רשת הכוללים 'תפארת אליהו' וידיו רב לו בהוצאה לאור של עשרות ספרים ופרסומים במסגרת 'מבצע תורה' של צעירי אגודת חב"ד בניהולו

כפי שכבר פורסם תלמידי הכוללים יקבלו מילגה מכובדת של לפחות 1000 ש"ח לחודש ובנוסף מענקי חגים למשפחותיהם

האברכים יכלו אמש לשבת וללמוד בשלווה הודות להשתדלותו של מנהל בית אגודת חסידי חב"ד 770 הרב מנחם לאטר שמשקיע את כל מירצו להצלחת הכולל המיוחד

לסיום, אומר יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב "שמחנו לראות את ההרשמה המאסיבית וההיענות הגדולה של אברכים להתמסר ללימוד תורת הרבי, קיבלנו גם פניות רבות מרבני וראשי קהילות אנ"ש בארץ לפתוח כולל גם בקהילתם ואנחנו בוחנים זאת במלא כובד הראש, מטרת רשת הכוללים הינה ל'הגביה' את משפחות אנ"ש הן מבחינה רוחנית והן מבחינה גשמית, כהוראת הרבי לאגו"ח. אנחנו עמלים לפתוח בשלב הראשוני את רשת הכוללים בריכוזי אנ"ש בכפר חב״ד, בלוד, בנחלת הר חב"ד, בצפת וברחובות עם למעלה מ-150 אברכים, ובשלב השני אי"ה נרחיב את גבולות הכוללים עם אברכים נוספים ובקהילות אנש נוספות.

הלימודים בכולל הינם לזכות ר' אליהו בן רחל נעמי שתחי' ומשפחתו תחי'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.