מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ג 04.05.2023

הבחירות לרבנות הראשית, ציון אחי הרבי וההכנות לל"ג בעומר

הכתב הפוליטי על חוק הגיוס ועל הבחירות הקרובות לרבנות הראשית לישראל, הכלכלן החב"די על העלאת המחירים הנוכחית ועל תכניות הדיור, השליח הוותיק מצפת על פקידת ציון אחי הרבי - וההכנות לתהלוכות ל"ג בעומר
הבחירות לרבנות הראשית, ציון אחי הרבי וההכנות לל
תמונות: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמיטב המסורת, תכנית 'ליל שישי' ברדיו COL לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי. אלו כותרות התכנית:

כתב חדשות 11 עקיבא וייס ינסה להסביר לנו  מה וכיצד יעשו המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס? האם יתנו לנתניהו שוב ארכה להתארגן מחדש ויחכו עם חוק הגיוס במתכונת הנוכחית בצל מחאת הרפורמה, או שמועצת חכמי התורה תכריע באופן חדד צדדי? ומה עם הבחירות לרבנות הראשית? מי המועמדים לרב האשכנזי ומי לרב הספרדי ומה הסיכויים של כל אחד מהם?


להזאנה לתכנית המלאה >>


דווקא לפני חג השבועות הקרב ובא מחליטות יצרניות החלב והמחלבות הגדולות על העלאת מחירים במוצרי החלב הבסיסיים ולא רק. כיצד ניתן להתמודד עם הגזירות הכלכליות הקשות שעולות לכולנו ביוקר מידי יום ביומו, ומהם המקומות הפופולריים להשקעה בפרויקט מחיר למשתכן שיינעל בתחילת השבוע הבא? היועץ הכלכלי שחר וולף ידבר איתנו על כך ועוד.

י"ג אייר הוא כמובן יום היארצייט של הרב ישראל אריה לייב ע"ה - אחיו של הרבי שנטמן בעיר צפת, ושלקברו עולים מידי שנה יותר ויותר חסידי חב"ד ותמימים רבים. נהיה כאן עם השליח הוותיק מצפת הרב יוסף יצחק חיטריק, שידבר על היוזמות הראשונות לפקוד את ציון אחיו של הרבי, על 'שבת ישראל אריה לייב' שייסד לפני שנים, ובהם נפגשות מאות רבות של בנות סמינר מכל העולם. וגם, למה ההתגייסות הזאת של אנ"ש למען זכרו של אח הרבי מרגשת אותו במיוחד?

ביום שלישי הבא יתקיימו מאות תהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ בהם ייטלו חלק רבבות ילדים כ"י. אנחנו נצפין לחבל התענכים ונשוחח עם רכב היישוב אביטל ושליח הרבי במקום הרב שניאור זלמן גורי, שיספר על סגירת מעגל במקום השליחות שהיא ערש הולדתו, על הצורך לגוון באטרקציות בכדי למשוך את תושבי המקום לקחת חלק בתהלוכות, וכמובן על המופתים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתהלוכה.

לסיום, באווירת פסח שני והאמרה המפורסמת "אין שום דבר אבוד", נארח כאן במדור את הרב מנחם מענדל טייכמן, השליח ורב הקהילה לדוברי רוסית בנתניה, שידבר על המתכון להצלחה למעלה מהמשוער בכוח המשלח, על כך שבאמת שום דבר אינו אבוד בעבודת הקודש, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.