שניאור דייטש | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ג 04.05.2023

דרישה מנציב הכבאות: "בטל את החלטתך לאסור הדלקת מדורות"

כפי שדיווחנו אתמול, נציב כבאות והצלה הוציא צו האוסר על הדלקת מדורות בל"ג בעומר בטענה למזג אוויר קיצוני, אלא שתחזית מזג האוויר מראה אחרת - מעונן חלקית ואפילו סיכוי לגשם | בארגון חותם פנו לנציב: "החלטתך לאסור על הדלקת מדורות נראית תמוהה ביותר, ל"ג בעומר הוא מועד חשוב בלוח השנה היהודי - בטל ההחלטה"
דרישה מנציב הכבאות:
אילוסטרציה: שאטרסטוק

בתגובה לצו שהוציא נציב כבאות והצלה האוסר על הדלקת מדורות בלג' בעומר בשל "תנאי מזג קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשויות דלקות", ארגון חותם שלח פנייה דחופה לנציב בה הציג לו כי ע"פ התחזית לא צפויים תנאי מזג אוויר קיצוניים וביקש ממנו לבטל החלטתו.


עוד בנושא:

למרות מזג אוויר נוח: בכב"א אוסרים מדורות בל"ג בעומר

במכתב החתום בידי מנכ"ל חותם - עמיטל בראלי, פירטו בחותם על חשיבותו של המועד במסורת ובמורשת היהודית "לג' בעומר החל בתאריך יח' באייר, הוא מועד חשוב בלוח השנה היהודי, ואחד המנהגים הקשורים ביום זה, הוא הדלקת המדורות", נכתב ע"י ארגון חותם. 

הסיבה לאיסור על הדלקת מדורות, כך על פי נציב הכבאות, היא "תנאי מזג קיצוניים שעלולים להוביל לדליקות", אלא שבתחזית מזג האוויר ליום שני, ערב ההדלקה, מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עם סיכוי לגשם: "החלטתך לאסור על הדלקת מדורות נראית תמוהה ביותר. על פי השירות המטאורולוגי בתאריך זה צפוי להיות מזג האוויר נאה עד מעונן חלקית, וודאי שלא צפויים "תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דלקות" כפי שכתבת במכתבך", כך לשון המכתב.
 
מכתבו של הנציב ובו צו איסור הדלקת המדורות יצא בתאריך י"ב באייר התשפ"ג, 3.5.23. על פי תחזית מזג האוויר לשבוע הבא, ערב לג' בעומר צפוי להיות נוח: בירושלים צפויים 19 מעלות בלבד, בבאר שבע 24 מעלות, ובחיפה ותל-אביב 22 מעלות עם סיכוי גבוה לגשם.

בארגון חותם בחרו לציין כי ההוראה על ביטול מדורות לג' בעומר הפכה לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, עד שנראה כי ההחלטה מתקבלת באופן אוטומטי ובקלות דעת, ללא בחינה מעמיקה של מזג האוויר וללא התחשבות בכלל ישראל המציינים את המועד. בארגון קוראים לנציב לבטל את החלטתו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.