COL | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ג 04.05.2023

"ר' לייבל'ס ניגון": חשיפה מרגשת בסיום הרמב״ם בנתניה

לפני קרוב לחצי יובל שנים נחשף יומנו האישי של מר ישעיהו שר ז"ל, שהיה חברו הקרוב של ר' ישראל אריה לייב, שיום היארצייט שלו חל הערב ובו מתאר מר שר כיצד ר' לייבל לימדו את ניגונו של אדמו"ר הזקן וביקשו "להנציח את הניגון ברבים" | כעת הגיעה לידי ראש ישיבת תות"ל נתניה הרב משה אורנשטיין, הקלטה ששלח מר שר לרבי עם הניגון

"ר' לייבל'ס ניגון": לפני קרוב לחצי יובל שנים חשף ראש הישיבה הרב משה אורנשטיין את יומנו האישי של מר ישעיהו שר ז"ל, שהיה חברו הקרוב של ר' ישראל אריה לייב, שיום היא"צ שלו חל הערב. היומן התפרסם בזמנו, ולאחרונה נדפס שוב כנספח לספר 'אבא' חלק שני.

ביומן, המשתרע על פני 22 עמודים, מתאר מר שר, בין היתר,  כיצד לימדו ר' לייבל את ניגונו של אדמו"ר הזקן וביקשו "להנציח את הניגון ברבים".

במשך שנים התחקה ראש הישיבה הרב משה אורנשטיין אחר הניגון, והנה בימים האחרונים עלה הדבר בידו, בהשגחה פרטית, בימים הסמוכים ממש ליום היא"צ שלו.

בשבוע האחרון הגיעה לידי הרב אורנשטיין הקלטה ששלח מר שר לרבי, אך לעולם לא הגיעה ליעדה. היא שבה אליו, למר שר. בקלטת חוזר מר שר על הניגון ומספר כי ר' לייבל ביקשו לשמור על הניגון ולהפיצו ברבים. 

הניגון הוא ניגון הפלפול הידוע, אך עם מספר שינויים מהרגיל. לדבריו, לייבל גילה את אוזנו שזהו ניגונו של אדמו"ר הזקן. ר' לייבל וודאי שמע על כך בבית...

בחגיגת סיום הרמב"ם שהתקיימה השבוע בישיבה, חשף הרב אורנשטיין את הסיפור והניגון. התלמידים נעמדו בהתרגשות וניגנו יחד את הניגון עם חלק מהשינויים שר' לייבל ככל הנראה ניגן.
Col מתכבד להגיש גלריית תמונות ענק מחגיגת סיום הרמב"ם השבוע בישיבה, וקליפ וידאו משירת התלמידים את הניגון.

צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.