מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשס״ו 06.10.2005

לראשונה מזה 65 שנה: ברית מילה במז'יבוז'

בעיר חמלניצקי שבאוקראינה נולד תינוק לאם העובדת בבית הספר היהודי בהנהלת שליח חב"ד בעיר הרב יהושע רסקין. האם פנתה לשליח לעזרה לצרכים בסיסים של התינוק ותוך שעה. הרב רסקין יצר קשר עם המוהל של אירגון 'ברית יוסף יצחק' הרב יעקב גיסינוביץ מדונייצק אוקראינה, לצורך עריכת הברית. היות והיום השמיני חל בח"י אלול יום הולדתו של הבעש"ט נקבע לערוך הברית במיזבוז בבית הכנסת המשופץ של הבעל שם טוב הקדוש. המוהל הגיע בטיסה מדונייצק לקייב ומשם במונית 5 שעות, וזאת לאחר שיום לפני כן במל טוב נולד לו בת. בברית השתתפו יהודים מישראל ומארגנטינה, ששהו על הציון במז'יבוז'. לאחר הברית של התינוק, הכריז איש עסקים מאודסה שהגיע בלוית שליח חב"ד בעיר הרב אברהם וולף כי גם הוא חפץ לערוך ברית מילה. היות וציוד ניתוח לא היה במקום, נסעו לבית רפואה הקרוב לחפש וגם שם לא היה...
לראשונה מזה 65 שנה: ברית מילה במז'יבוז'
המוהל נאלץ לנסוע לעיר גדולה סמוכה, שם מצאו ציוד שתמורת תשלום מתאים קיבלו הציוד. המוהל חזר והכניסו בבריתו של אברהם אבינו ע"ה ונקרא שמו בישראל דניאל.

יצויין, כי מזה 65 שנה לא נערך בעירו של הבעש"ט הקדוש ברית מילה, וכעת, ביום אחד - ח"י באלול, נערכו שני בריתות על ציונו הק'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.