מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשפ״ג 30.04.2023

ראש העיר החדש של ברלין פתח את כהונתו ב'טנק' של בית חב"ד

קאי וגנר, ראש העיר שנבחר אחרי סאגה משפטית מסעירה, ביקר בטנק היהודי של בית חב"ד בברלין, המכיל בית כנסת נייד שמביא את היהדות לכל יהודי העיר | הדבר עורר עניין רב בכלי התקשורת בעיר הגרמנית הגדולה והמפורסמת
ראש העיר החדש של ברלין פתח את כהונתו ב'טנק' של בית חב
הרב טייכטל וראש העיר החדש

ראש העיר ברלין, קאי וגנר, שנבחר לתפקידו אחרי סאגה מסעירה, שהובילה לבחירות חוזרות לבית הנבחרים בעקבות אי-סדרים נרחבים שהביאו לביטול התוצאות הקודמות - בחר לפתוח את כהונתו במקום מפתיע במיוחד.

וגנר הגיע לביקור ב'טנק' היהודי - הלוא הוא בית הכנסת הנייד שנחנך על ידי רב העיר ברלין ושליח הרבי בעיר, הרב יהודה טייכטל, במטרה להביא את היהדות המאירה לכל פינה בעיר, גם ליהודים שמסיבות שונות לא מצליחים להגיע לבית הכנסת או למוסדות הקהילה היהודית.

את פניו של וגנר קיבל הרב טייכטל, שערך לו סיור ב'טנק' היהודי. הרב הציג לו את הספרים היהודיים, את ספר התורה, את תשמישי הקדושה השונים וכן את עלוני ההסברה היוצאים לאור באופן תדיר על ידי הקהילה היהודית. את ה'טנק' היהודי מנהל הרב מענדל בראנדוויין, משלוחי הרבי בעיר.

בחירתו של ראש העיר החדש לבקר דווקא ב'טנק' היהודי עוררה עניין רב בעיר הגרמנית וכלי תקשורת, לצד נכבדים רבים, ליווה את הביקור. 

"ההחלטה של ראש העיר להגיע הנה - מעידה הרבה על המגמה של חיזוק החיים היהודיים בברלין", הגיב הרב טייכטל, "יש משמעות רבה לביקור הזה והוא מהווה עבורנו חיזוק גדול ובוודאי יביא לקידום נוסף בהתפתחות המוסדות היהודיים. הביקור גרם ליהודים רבים, גם כאלה שלא ראינו כאן מעולם, להתעניין בזמני התפילות ובשאר השירותים היהודיים של הקהילה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.