צבי סופר | יום ז' אייר ה׳תשפ״ג 28.04.2023

סיום הרמב"ם העולמי 'בו ביום' ולפני המעמד המתוכנן ליד 770

תיעוד נרחב מסיום הרמב"ם העולמי, כפי שנקרא על ידי הרבי, שנחגג "בו ביום" של סיום לימוד הרמב"ם | השלב השני יתקיים בע"ה ביום שלישי ג' סיון ברחבה הגדולה מול בית חיינו 770 בהשתתפות הזמרים העולמיים אברהם פריד, בני פרידמאן ואליהו מרכוס, יחד עם מקהלת הילדים "יינגערליכט" | צפו בסיקור מלא ותיעוד מהמעמד לכבודו של הרבי מייסד תקנת הקודש
סיום הרמב

החגיגה הראשונה לפני החגיגה מול בית חיינו "770" ביום שלישי ג' סיון

סיום הרמב"ם העולמי, כמו שהוא נקרא על ידי הרבי, נחגג "בו ביום" של סיום לימוד הרמב"ם. חגיגת הרמב"ם השנה היא חגיגה משולשת של אלו שלמדו ג' פרקים בכל יום וסיימו את הרמב"ם בפעם הרבעים ושנים  ואלו שלמדו פרק אחד ליום וסיימו את הרמב"ם בפעם הארבע עשרה  וסיום ספר המצוות להרמב"ם.

בנאומו עמד יושב ראש סיום הרמב"ם העולמי ומנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן על היחודיות של הסיומים השנה. "מספר ארבעים ושניים ידוע לנו מהמ"ב מסעות של העם היהודי במדבר. אחרי זה נכנסנו אל 'ארץ טובה ורחבה'. כעת סיימנו 42 מסעות על ידי 42 מחזורים של לימוד הרמב"ם 'במדבר'  -- בגלות העמים,  ומיד ניכנס ל'ארץ טובה ורחבה' – הגאולה האמיתית והשלימה בארץ הקודש ובירושלים עיר הקודש". בהנוגע לאלו שלמדו פרק אחד ליום וסיימו את הרמב"ם בפעם הארבע עשרה, אמר הרב בוטמאן, "ארבע עשרה הוא כמספר "יד החזקה אשר עשה משה" – הרמב"ם וכמו שכתוב 'ובני ישראל יוצאים ביד רמ"ה' – רבינו משה הספרדי".

בסיום הרמב"ם והתחלתו כובדו רבני קראון הייטב הרבנים הגאונים הרב אברהם אזדאבא שליט"א והרב יוסף ישעי' ברוין שליט"א שדיברו בבקיאות וחריפות רבה על משמעות לימוד הרמב"ם ועל הסגולות הנפלאות בקיום תקנת הרבי ועוררו את הציבור להוסיף ספסלים בבית המדרש על ידי שיותר ויותר אנשים יצטרפו ללימוד הרמב"ם היומי.

הרב הראשי לקזחסטן הרב ישעיהו הכהן כהן מסר ד"ש מהפעולות העניפיות הברוכות של מדינת קזחסטן שזכתה ששם מנוחתו כבוד של כבוד הגאון החסיד המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן נ"ע אביו של הרבי, ודיבר על הסגולות הנפלאות של לימוד הרמב"ם היומי.

תם ולא נשלם. זה השלב הראשון של סיום הרמב"ם העולמי, והשלב השני יתקיים בעזרת השם יתברך ביום השלישי ג' סיון (מאי 23 למספרם) ברחבה הגדולה מול בית חיינו 770 בהשתתפות הזמרים העולמיים ר' אברהם פריד, ר' בני פרידמאן ור' אליהו מרכוס, יחד עם מקהלת הילדים הנפלאה "יינגערליכט" של חסידי סקווירא.

חגיגת הסיום ברחבה מול בית חיינו ביום השלישי ג' סיון, תשקף את סיומי הרמב"ם ההיסטוריים ביום ג' תמוז תשפ"א וביום ל"ג בעומר תשפ"ב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.