מנדי ברגר | יום ו' אייר ה׳תשפ״ג 27.04.2023

מערב אלעד: סיום הרמב"ם וסעודת מצווה בבית הכנסת חב"ד

קהל רב של אנ"ש חסידי חב"ד, מקורבי חב"ד, משתתפי השיעורים הקבועים בלימוד הרמב"ם בבית הכנסת ואורחים השתתפו במהלך סיום הרמב"ם וסעודת מצווה שהתקיימה בבית הכנסת חב"ד – מערב אלעד
מערב אלעד: סיום הרמב

קהל רב של אנ"ש חסידי חב"ד, מקורבי חב"ד, משתתפי השיעורים הקבועים בלימוד הרמב"ם בבית הכנסת ואורחים השתתפו במהלך סיום הרמב"ם וסעודת מצווה שהתקיימה בבית הכנסת חב"ד – מערב אלעד.

את הערב פתח הרה"ח חיים הלוי שיחי' קירש ממגידי השיעורים בבית הכנסת שלימד עם ציבור את כל פרק יב מהלכות מלכים וערך סיום על ספר הרמב"ם.

לאחר מכן, התכבד הרה"ג יוסף יצחק סילברמן שליט"א שליח הראשי לאלעד שקרא את ההלכה הראשונה בספר היד החזקה של הרמב"ם והסביר מדוע הרבי ביקש שנלמד רמב"ם היומי כאשר יש כבר דף היומי בש"ס, דף היומי בירושלמי, הלכה היומי וכו'.

הרב סילברמן ציין את שיחתו של הרבי בזאת חנוכה שנת תשמ"ו אודות הסגולה של לימוד הרמב"ם שיש בה פ"ג הלכות לבטל את כל פ"ג המחלות, וקישר את זה עם ביאור הרבי על הראשי תיבות של חודש אייר : "אני ה' רופאך" – שעל ידי לימוד הרמב"ם עושים כלי לברכת השם שזה יהיה באופן שמלכתחילה לא נהיו חולים וגם שמי שחולה יתרפא באופן שלא יהיה ניכר כלל שהיה פעם חולה, ואיחל רפואה שלימה ליעקב בן שרה – אחיו של אחד ממשתתפים הקבועים בשיעורי הרמב"ם בבית הכנסת - שנמצא כעת ללא הכרה בבית רפואה בצרפת.

בהתרגשות רבה קיבלו משתתפי סיום הרמב"ם את ממלא מקום וסגן ראש העיר הרב יהודה שיחי' בוטבל שבירך את משתתפי השיעורים ברמב"ם שיזכו לראות ישועות גלויות.

בהמשך דיבר הרה"ח נתנאל רוטנברג שליט"א – גבאי הראשי בבית המדרש וממגידי השיעורים, שהסביר את הקשר בין לימוד הרמב"ם לזירוז הגאולה וקרא למי שלא יכול להשתתף פרונטלי בשיעורים שיוסיף בלימוד הרמב"ם באמצעות השיעורים הקיימים בטלפון וכן שיוסיפו בנתינת צדקה.

לאחר מכן דיבר הרה"ח שמואל וולוסוב שליט"א שליח תורה באלעד אודות הכוח של לימוד הרמב"ם לגרום לאחדות ישראל וקישר בין סיום הרמב"ם לתחילת הרמב"ם.

בהמשך הערב נשא דברים הרב שמואל שיחי' בן שלמה גבאי נוסף בבית הכנסת, וסיפר אודות הניסים הגלוים שהתרחשו אשתקד כאשר מחבלים פצעו את קרוב משפחתו שי בן שלמה ונפל הנשק ממנו אך המחבלים לא שמו לב לנשק שנפל, וכן על ההחלמה  הניסית שהיה לו.

בסיום הערב  הודו משתתפי השיעורים לכל המארגנים ,וכן לכל אלו העומדים לימין בית הכנסת והשיעורים , וכן למרא דאתרא של קהילת חב"ד באלעד הגה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א, לנציג חב"ד בעיריית אלעד הרב אורן שיחי' מזרחי ,למטה הרמב"ם היומי שעל ידי קהילת חב"ד אלעד בראשות הרב רפאל שיחי' חימי, וכן לה"ה אריה לייב שיחי' טראוב  שתרם לסעודת מצווה של סיום הרמב"ם.

בסוף סעודת המצווה קיבלו המשתתפים את מורה השיעור החדש ללימוד שיעורי הרמב"ם וכן את ספר המדע ללימוד קבוע בשיעורים היומיים המתקיימים בבית הכנסת מידי יום א -ה בין מנחה למעריב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.